SEO

SEO bureau » Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Meta title, meta description, meta keywords, h1- h6 meta tags, alt tags zijn een paar voorbeelden wat u bij uw webwinkel of website moet optimaliseren om hoog in google te scoren. Gebruik relevante zoektermen bij alle tags, in ombinatie met LSI woorden, SILO SEO en unieke teksten en met een uitgebreid linkprofiel bereikt u met uw website de topposities in de zoekmachines zoals Google.

Wilt u hoger in Google komen te staan met uw website. De goedkoopste manier om hoger in Google te scoren is door zoekmachine optimalisatie (ook wel SEO genoemd). Bij SEO worden de webpagina’s aangepast voor de zoekmachines en worden er links geplaatst op relevante websites die naar uw eigen website verwijzen. Door met goede, professionele en ervaren SEO experts te werken kunt u uiterst gericht bezoek naar uw website trekken en mede daardoor meer te verkopen via de website en de omzet kunnen verhogen.

Zoekmachine optimalisatie is een belangrijk onderdeel van zoekmachine marketing. Zoekmachine marketing bestaat naast SEO uit zoekmachine adverteren (ook wel SEA genoemd). Naast en boven de zoekresultaten in Google worden de betaalde advertenties weergegeven. Het voordeel van SEO ten opzichte van SEA is dat u niet altijd betaald als iemand op uw listing klikt in de zoekresultaten. Het nadeel hiervan is dat SEO meer voor de langere termijn is, terwijl u bij SEA op korte termijn hoog in de zoekresultaten van Google kan komen.

Website Optimalisatie

Tegenwoordig is er een manier die steeds vaker gebruikt zal worden om een beter verkoop resultaat te verkrijgen door uw producten en/of diensten via een website aan te bieden. Deze mogelijkheid is Website optimalisatie, ook wel genoemd “zoekmachine marketing”.

Haal het meeste uit Zoekmachine Marketing door SEO en PPC te combineren

De combinatie van PPC en SEO samen moeten u toelaten uw Zoekmachine Marketing strategie te maximaliseren om de beste resultaten te behalen. Het gebruik van beide strategieën laat U ook toe om inzicht te krijgen van één tactiek, dat kan gebruikt worden voor de andere. Een manier is om ernaar te kijken is uw Pay per Click (PPC) te beschouwen als uw hard-core directe verkooptactiek, en uw Zoekmachine Optimalisatie (SEO) als uw lange termijn marketingstrategie. Net als Sales en Marketing samen gaan, moeten SEO en PPC samen gebruikt worden om het meeste uit uw online aanwezigheid te bereiken.

De beste Zoekmachine Marketing strategie is om zoekmachine optimalisatie (SEO) te combineren met Pay per Click (PPC). Er zijn factoren die een voorkeur zullen dicteren in de richting van Zoekmachine Optimalisatie (SEO) in plaats van Pay per Click (PPC), en anderen die in de richting van Pay Per Click (PPC) zullen wijzen in plaats van Zoekmachine Optimalisatie (SEO). Er zijn echter tal van voordelen om beide strategieën samen te gebruiken. Deze synergie zal voor een maximalisatie van de resultaten zorgen.

De combinatie van zowel Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en Pay per Click (PPC) geven U het beste van beide werelden en vergroot uw kansen tot een echt succesvolle Zoekmachine Marketing campagne. Echter, een succesvolle Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is cruciaal om op lange termijn succes te boeken. Twee voorbeelden illustreren de synergie van Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en Pay per Click (PPC):

Weten welke zoekwoorden het beste werken in uw AdWords-campagne(s) moet worden gebruikt om die dezelfde zoekwoorden te optimaliseren voor de organische lijsten. Net zoals de bouw van goed presterende landingspagina’s voor uw Pay per Click (PPC) ook goed presterende landingpagina’s worden in uw Zoekmachine Optimalisatie (SEO) inspanningen.

Een webpagina, die naar behoren werd geoptimaliseerd als onderdeel van uw Zoekmachine Optimalisatie (SEO) strategie, zal helpen om de kwaliteitsscore van Google AdWords te verhogen, met als gevolg een verlaging van uw Pay per Click (PPC) kosten, en een betere algemene prestatie van uw campagne.

Voorkeur moet gegeven worden aan Zoekmachine Optimalisatie (SEO) boven Pay per Click (PPC) wanneer de volgende overwegingen geldig zijn (de voorkeur geven, Pay per Click (PPC) niet volledig opgeven):

  • U heeft een gloednieuwe website
  • Budget is belangrijker dan de tijd
  • U bent een groot aantal pagina’s van uw site aan het wijzigen, verwijderen of toevoegen
  • De inhoud van uw site is niet rijk genoeg
  • Uw website heeft een gebrek aan goede conversie (= overtuiging) architectuur

Pay per Click (PPC) moet de voorkeur krijgen over Zoekmachine Optimalisatie (SEO) wanneer de volgende overwegingen geldig zijn (nogmaals, Zoekmachine Optimalisatie (SEO) is noodzakelijk, dus niet enkel Pay per Click (PPC) gebruiken):

  • Uw tijd is belangrijker dan geld
  • U wilt het verkeer van meerdere zoekwoorden ontvangen, maar uw site is enkel voor een klein aantal kernwoorden geoptimaliseerd
  • U bent nog niet hoog genoeg gerangschikt in de organische zoekresultaten

U begrijpt het belang van het testen van uw marketing

Aangezien de organische zoekresultaten verantwoordelijk zijn voor 70{67e4eebc1993a0997607b7b2c149baf1fcd352a88ff67bb7bad653fbcc555111} van de klikken en PPC-advertenties voor de resterende 30{67e4eebc1993a0997607b7b2c149baf1fcd352a88ff67bb7bad653fbcc555111}, is het zeker nodig om Zoekmachine Optimalisatie (SEO) te combineren met Pay per Click (PPC) om online te domineren.

Let op: wanneer U Zoekmachine Optimalisatie (SEO) als uw marketing gebruikt, moet Pay per Click (PPC) worden gebruikt als uw verkoop. Dit is uw weg naar succes met Zoekmachine Marketing.

No votes yet.
Please wait...