Complete gids voor linkbuilding met content voor SEO
JNB Web Promotion is opgericht door John Bertrand die al sinds 2001 actief is een responsive digital marketingbureau en heeft veel bedrijven in Australië, Azië, Nederland en België geholpen om hun ROI te verhogen, door marketing lessen te geven aan lokale SEO bedrijven, het geven van seminars en Webinars.
Complete gids voor linkbuilding met content voor SEO
Geeft u geld uit aan advertenties, maar krijgt u niet de gewenste resultaten? Ben je op zoek naar meer omzet en leads, maar heb je geen idee waar of hoe te beginnen? Krijg hulp van onze marketingexperts van wereldklasse tijdens een gratis adviesgesprek.
Klik hier om nu uw gratis consult in te plannen
Zoekmachines zijn voortdurend bezig met het ontwikkelen van hun algoritmen om ervoor te zorgen dat inhoud van de hoogste kwaliteit wordt weergegeven als antwoord op vragen van gebruikers. En wat hen betreft, suggereert het ontvangen van een groot aantal kwaliteitslinks van externe websites dat uw inhoud in dit spectrum meer betrouwbaar is dan spamachtig.
Maar dat is slechts een deel van wat het creëren van waardevolle inhoud en investeren in inbound marketing tegenwoordig zo waardevol maakt. Omdat 86% van de B2C-organisaties en 91% van de B2B-organisaties gebruik maken van contentmarketing, loopt u het risico achter te blijven als u niet investeert in content.
In deze gids ga ik de tactieken delen die u zullen helpen bij het maken van linkbare inhoud van hoge kwaliteit voor uw website en die inhoud gebruiken voor linkbuilding naar uw website.
Wat is inhoud van hoge kwaliteit?
Voordat we ingaan op tactiek, laten we wat achtergrondinformatie uit de weg ruimen.
Je hebt waarschijnlijk gemerkt dat veel linkbuilding- en SEO-gidsen zich richten op het creëren van inhoud van hoge kwaliteit. Daar is een goede reden voor: het is veel gemakkelijker om links naar inhoud van topkwaliteit te bouwen, want dat is wat wordt gedeeld.
Bedrijven en particulieren zijn voortdurend op zoek naar kwaliteitsmateriaal om naar te linken, zodat ze hun websitebezoekers iets van waarde kunnen bieden. Zoals u zult merken, linken maar weinig mensen naar een homepage, productpagina of winkelwagen.
Er is natuurlijk een verschil tussen het maken van inhoud die simpelweg vol zit met trefwoorden en links en het maken van eersteklas blogs en artikelen die er specifiek op gericht zijn u te helpen bij het maken van gezaghebbende links naar uw website.
En om er zeker van te zijn dat we dezelfde taal spreken, zijn hier twee belangrijke definities:
Contentmarketing verwijst naar het maken en delen van inhoud (artikelen, blogs, infographics, video’s) met als doel verkeer naar uw website te leiden en bezoekers door uw marketingtrechter te leiden om nieuwe klanten te werven.
Linkbuilding is wanneer u andere websites of blogs naar uw pagina laat linken om uw positie in zoekmachines te verbeteren. De motoren doorzoeken het web op zoek naar links tussen uw webpagina’s en andere websites om te beslissen hoe geldig uw inhoud is en dus waar uw pagina in hun zoekresultaten moet staan. 58% van de SEO-professionals is van mening dat linkbuilding een grote impact hebben op de zoekresultaten. Dus als je wilt investeren in linkbuilding, heb je contentbronnen van hoge kwaliteit nodig.
Deel 1: koppelbare inhoud van hoge kwaliteit maken
In de inleiding legde ik uit dat koppelbare, goed gemaakte inhoud u kan helpen bij het bouwen van links naar uw website. Maar laten we even een stapje terug doen en uitleggen wat kwaliteitsmateriaal precies is.
Inhoud van hoge kwaliteit :
- Is goed onderzocht en geeft nauwkeurige informatie
- Spreekt uw doelgroep direct aan
- Bevat onberispelijk geschreven exemplaar
- Gebruikt waar nodig aanvullende afbeeldingen, grafieken, video’s of infographics
- Is zo volledig en actueel mogelijk op het moment van publicatie
Om te slagen met deze vijf punten, moet u het proces voor het maken van inhoud starten met diepgaand onderzoek. Zonder deze achtergrond weet u niet wat echt ‘hoogwaardig’ is binnen uw niche.
Inzicht in het contentlandschap van uw branche met de Skyscraper-techniek
Om te zien waar u opvalt met inhoud, gaan we een proces gebruiken dat de Skyscraper-techniek wordt genoemd . Bedacht door Brian Dean van Backlinko , bestaat de Skyscraper Technique uit drie stappen:
- Stap 1: Vind linkwaardige inhoud
- Stap 2: Maak iets nog beter
- Stap 3: Bereik de juiste mensen
Even terzijde: sinds zijn oorspronkelijke publicatie heeft Dean de Skyscraper-techniek uitgebreid naar een “2.0”-versie die rekening houdt met de intentie van zoekwoorden. Zijn post over de veranderingen is zeker de moeite waard om te lezen als je serieus bent over succesvolle inhoud.
Al dit onderzoek kan uw inhoud langer maken, maar dat is maar goed ook. Volgens een andere studie waarin ze 912 miljoen blogposts analyseerden , krijgt long-form content meer linkbuilding en social shares.
Dean ontdekte bijvoorbeeld dat “inhoud langer dan 3000 woorden gemiddeld 77,2% meer verwijzende domeinlinks krijgt dan inhoud korter dan 1000 woorden”:
De ideale lengte van content voor social shares is volgens Dean’s onderzoek iets korter. Maar het is nog steeds belangrijk om minimaal 1.000 woorden per bericht te schrijven. Hij zegt: “Volgens onze gegevens genereert content met een lange vorm aanzienlijk meer sociale shares dan korte content. Ons onderzoek geeft echter aan dat het rendement afneemt zodra u de grens van 2000 woorden bereikt”:
Een onderwerp kiezen voor uw inhoud
Houd de principes van de Skyscraper Technique in gedachten en voer een aantal eenvoudige zoekopdrachten op Google uit om een idee te krijgen van de inhoud die al in uw branche beschikbaar is. Begin met het Googlen van veelgestelde vragen of vragen over uw bedrijf:
Let op de dropdown “zoeksuggesties” op Google. Dit laat je zien welke zoekwoorden en zinsdelen mensen het meest gebruiken om meer over je onderwerp te weten te komen. Elk van deze zoeksuggesties kan een onderwerp worden dat u in meer detail onderzoekt in een inhoudsstuk.
U kunt ook sites zoals Quora gebruiken om meer te weten te komen over de vragen die mensen in uw branche stellen. Je kunt bijvoorbeeld ‘wordpress blogs’ typen in de zoekbalk van Quora om de meest gestelde vragen te zien:
Dit proces kan u helpen nieuwe invalshoeken te identificeren die u kunt gebruiken voor bestaande onderwerpen. Als iedereen het heeft over de technische kant van het starten van een WordPress-blog, zou je het kunnen hebben over de psychologische kant. Als iedereen algemene artikelen schrijft over hoe je meer verkeer naar een WordPress-site kunt krijgen, zou je nichespecifieke artikelen kunnen schrijven.
BuzzSumo is een ander geweldig hulpmiddel voor dit proces. Gebruik het om te zoeken naar branchespecifieke trefwoorden of naar de websites van uw concurrenten, en u kunt de meest populaire inhoudsstukken gedurende een bepaalde periode zien, zoals bepaald door sociale aandelen:
Probeer op basis van je onderzoek 5-10 mogelijke onderwerpen voor inhoudsstukken te bedenken. Kies er een om mee te beginnen, op basis van wat uw onderzoek u heeft verteld over de onderwerpen waarin uw publiek het meest geïnteresseerd is, evenals uw eigen begrip van wat uw prospects en klanten van u willen horen.
Inhoud op expertniveau maken: 5 strategieën om te testen
Nu je onderwerp klaar is, is het tijd om te beginnen met schrijven. Maar als u nog steeds niet zeker weet wat u in uw artikelen moet plaatsen, overweeg dan de volgende vijf strategieën om ervoor te zorgen dat uw eindproduct zowel uw websitebezoekers als uw toekomstige linkbuilding-inspanningen ondersteunt.
1) Bestaand onderzoek vinden om te citeren
Maak niet alleen aannames in uw artikel. Door een back-up te maken van alle uitspraken die u in uw inhoud doet, wordt deze sterker, waardoor de kans groter wordt dat lezers en anderen in uw branche ernaar zullen linken als referentie.
Het is één ding om bijvoorbeeld te zeggen dat Facebook het populairste sociale netwerk ter wereld is, maar zonder de cijfers om het te onderbouwen, komt het gewoon over als een mening. Maar als je schrijft dat Facebook met 2,38 miljard maandelijks actieve gebruikers het populairste sociale netwerk ter wereld is, is dat geen mening meer; het is op feiten gebaseerd schrijven met de statistieken om het te ondersteunen. Dit onderscheidt de experts van de amateurs.
Vermeld specifieke bronnen voor elk van uw beweringen in uw artikel, zodat lezers meteen begrijpen dat ze naar een goed onderzocht stuk inhoud kijken. Dit geeft hen een reden om u te vertrouwen en naar uw inhoud te linken in plaats van naar inhoud die door anderen is geschreven. Het stelt de lezers ook in staat om dieper in te gaan op het onderwerp waarnaar u hebt gezocht als dat hen interesseert.
Het vinden van deze bronnen van bestaand onderzoek is vrij eenvoudig. Als je een artikel over Facebook-advertenties schrijft, kun je zoeken naar ‘Psychologie van Facebook-advertenties’, ‘Facebook-advertentieonderzoek’ of ‘Facebook-advertentiecasestudy’s’ om interessant onderzoek te vinden om in je post te citeren:
Diepgaande, goed onderzochte artikelen zijn het soort berichten dat lezers als bladwijzer plaatsen en keer op keer bezoeken.
2) Uw eigen onderzoek op maat maken
Als je verder wilt gaan, houd er dan rekening mee dat onderzoek op zichzelf zeer deelbaar kan zijn.
Stel u bijvoorbeeld voor dat u een enquête houdt onder enkele honderden webmasters over trends die zij zien met behulp van een tool als SurveyMonkey of Jotform ( Opmerking: vanaf 1 november 2022 is Google Surveys niet meer beschikbaar ). U kunt de conclusies en trends die uit dat werk voortkomen, nemen en deze in uw inhoud publiceren, bijvoorbeeld als een gids met veel grafieken of een infographic.
Contentmakers zijn altijd op zoek naar bronnen om te citeren. Wanneer ze op zoek gaan naar onderzoek ter ondersteuning van de inhoud die ze maken, verdien je linkbuilding wanneer ze je werk citeren.
3) Het citeren van branche-experts uit bestaande bronnen
Een andere manier om uw schrijven geloofwaardiger te maken, is door citaten van experts uit de branche te gebruiken (oftewel iedereen met autoriteit in uw niche).
Ik zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat linkbuilding-methoden uit het verleden uw website niet langer zullen helpen. Maar nogmaals, dat is slechts een mening , en tenzij je me al als een expert beschouwt, hoef je er niet noodzakelijkerwijs acht op te slaan:
Aan de andere kant, als ik zeg dat John Mueller van Google suggereert dat webmasters zich minder moeten richten op linkbuilding, zoals in het verleden is gedaan, en in plaats daarvan meer moeten focussen op het creëren van hoogwaardige inhoud waarnaar gemakkelijk kan worden gelinkt, dan heb ik nu toegevoegd een deskundig advies van Google – een bron die de meeste mensen vertrouwen. Des te beter als ik woord-voor-woord citaten kan gebruiken die via een hyperlink naar de bron verwijzen.
Zelfs als iemand nog nooit van de naam John Mueller heeft gehoord, maakt het feit dat hij van Google is hem meteen een expert op het gebied van online marketing. Als u geen specifiek onderzoek of statistieken kunt vinden, zijn citaten van experts de op één na beste manier om ze te onderbouwen.
Naast het verhogen van de kwaliteit van uw inhoud door deskundige meningen toe te voegen, heeft u ook beïnvloeders aan het artikel toegevoegd die u mogelijk kunnen helpen het te promoten.
Zelfs als Mueller niet naar uw inhoud linkt, kan hij deze delen met zijn 55,8K Twitter-volgers , wat op zijn beurt een van zijn fans ertoe kan aanzetten om het met hun eigen publiek te delen of naar uw inhoud te linken.
Om die reden kunnen populaire blogs in uw branche ook worden erkend als deskundige bronnen voor onderzoek en statistieken. Als u zich bijvoorbeeld in de marketingruimte bevindt, kunt u gegevens citeren uit blogposts op sites zoals:
Als uw lezers zien dat uw beweringen worden ondersteund door meningen van experts – zelfs als u ze alleen maar uit bestaande inhoud hebt gekopieerd – zullen ze uw artikelen eerder vertrouwen en zullen ze u er mentaal meer mee associëren deskundige.
Als u een blogpost als uw bron citeert, kunt u een redacteur van die blog e-mailen en vermelden dat u naar hen hebt gelinkt. Vervolgens kun je ze vragen of ze in ruil daarvoor willen linken naar een specifiek bericht van jou.
4) Uw eigen interviews houden voor aangepaste offertes
Een andere manier om linkbuilding van experts in uw vakgebied te krijgen, is door ze te interviewen.
In veel gevallen is het interviewen van experts in uw vakgebied een betere manier om linkbuilding te krijgen dan door alleen naar hun inhoud te linken.
Hiervoor zijn een aantal redenen:
- Emotionele investering. Een expert in uw vakgebied zal meer een emotionele investering in uw inhoud voelen als u ze interviewt in plaats van ze alleen een linkbuilding te geven. Ze besteden meer tijd en energie aan interactie met jou en als gevolg daarvan zullen ze op de lange termijn eerder gunsten voor je bewijzen.
- Meer toegevoegde waarde voor de expert. Interviews stellen opinieleiders en experts in staat hun verhaal met meer mensen te delen. Ze zijn in staat om producten of diensten te promoten, hun merk op te bouwen en op een relatief diep niveau te communiceren met een nieuw publiek.
Experts houden er meestal van om interviews te doen voor mensen die al een publiek hebben. Maar als je nog geen publiek hebt, is er nog een andere optie: bied aan om ze te interviewen voor een belangrijke publicatie.
Benader een blog zoals Business Insider, Huffington Post, enz. en vraag hen of ze geïnteresseerd zijn in het publiceren van een blogpost waarin je een specifieke expert in jouw vakgebied interviewt. Als ze ja zeggen, kun je die expert benaderen, interviewen en de blogpost erover schrijven.
5) Specifieke bronnen aanhalen om geloofwaardigheid te creëren
Zoek ten slotte altijd naar mogelijkheden in uw inhoud om uw lezers te helpen en hen bruikbare hulp te bieden door specifieke bronnen te vermelden. Bijvoorbeeld:
- Zeg niet alleen dat mensen verschillende SEO-tools moeten proberen. Beveel uw favorieten aan, zoals SEMrush voor onderzoek naar betaalde zoekadvertenties en Monitor linkbuilding voor monitoring van linkprofielen.
- Zeg niet alleen dat er talloze geweldige beginnershandleidingen voor SEO zijn. Geef een paar voorbeelden, zoals Moz’s Free Beginner’s Guide of Buffer’s Complete Beginner’s Guide .
- Zeg niet alleen dat er veel SEO-experts zijn. Noem degenen waarnaar u vaak verwijst, zoals Bruce Clay , Loren Baker , Dr. Pete Meyers , John Rampton .
Beter nog, voeg niet alleen links toe – voeg afbeeldingen toe die laten zien wat mensen zullen vinden als ze doorklikken naar een van uw aanbevelingen, zoals deze snelle blik op een rapport van SEMrush:
Voor de gemiddelde lezer voegt dit meer waarde toe aan uw inhoud omdat u hen extra bronnen geeft die substantiële informatie bieden.
U hebt ook meer mogelijkheden toegevoegd om met mensen in contact te komen om hen te laten weten dat u hen, hun bron of hun product in uw nieuwste stuk inhoud hebt vermeld.
Resulterende shares op basis van “ego-baiting” (het creëren van inhoud met een influencer met als doel een link of deel van hen te krijgen) hebben het potentieel om nieuwe links te creëren.
Naast “ego-baiting” op je eigen blog, kun je gastberichten schrijven voor andere grote blogs waar je experts in je branche aantreft. Als u een gastpost schrijft op een site zoals HubSpot, Search Engine Journal of Moz en opinieleiders in uw vakgebied aantreft, maakt dat het gemakkelijker om hen te benaderen voor linkbuilding.
En als u in de toekomst op uw eigen blog post, is de kans groter dat u linkbuilding van hen krijgt omdat ze uw naam al kennen.
Deel 2: Links bouwen naar uw koppelbare inhoud van hoge kwaliteit
Zodra u uw linkbare inhoud van hoge kwaliteit heeft gepubliceerd, is uw volgende doel om er daadwerkelijk links naar te bouwen.
Als je je herinnert uit het eerder genoemde Skyscraper Technique -artikel, is de laatste stap in het proces het delen van je nieuwe werk met de wereld. Er zijn tal van manieren om dit te doen, waaronder:
- Het getallenspel spelen
- Zoveel mogelijk exposure krijgen voor uw inhoud
- Bereik de mensen die waarschijnlijk naar uw inhoud linken
- Vragen beantwoorden
- Inhoud syndiceren
Elk van deze stappen speelt een cruciale rol bij het verkrijgen van links naar uw koppelbare hoogwaardige artikel. Laten we ze allemaal wat gedetailleerder bekijken.
Het getallenspel spelen
De eerste stap is het spelen van het getallenspel. Het aantal sociale shares, het aantal stemmen en het aantal reacties dat u op uw inhoud ontvangt, spelen allemaal een rol bij het overtuigen van mensen dat uw stuk waardevol, populair en uiteindelijk linkwaardig is.
Dit is de reden waarom je de seconde nadat je je inhoud hebt gepubliceerd, moet beginnen met het opbouwen van deze aantallen. Begin met het te delen op al uw sociale medianetwerken en plan het om meerdere keren te publiceren (aangezien uw publiek het niet allemaal zal zien de eerste keer dat u het deelt).
Uit een experiment van CoSchedule bleek dat het meerdere keren delen van hetzelfde stuk leidde tot nieuwe betrokkenheid bij elke post:
Houd er ook rekening mee dat de manier waarop u uw inhoud op sociale media deelt, van invloed kan zijn op de mate van betrokkenheid.
Volgens KISSmetrics krijgen foto’s bijvoorbeeld 53% meer likes, 104% meer reacties en 84% meer klikken op links dan op tekst gebaseerde berichten. Zelfs als uw inhoudsstuk op tekst is gebaseerd, zoals een blogpost, kan het delen ervan via een afbeeldingsupdate in plaats van een tekstupdate de sociale aandelen ervan vergroten.
Maar pas op. Deze gemeenschappen neigen gevoelig te zijn voor zelfpromotie. U zult de beste resultaten zien als u regelmatig actief met hen omgaat – niet alleen als u iets te delen heeft.
Krijg eindelijk reacties. De beste plaats om te beginnen is uw e-maillijst. Stuur een uitzending uit waarin je je post aankondigt en geef aan het einde van de e-mail een duidelijke call-to-action: dat mensen langskomen en hun mening over je blogpost delen.
Probeer van daaruit de groepen op Facebook uit die speciaal voor bloggers zijn gemaakt om de ene goede opmerking voor de andere te beantwoorden.
Sociale blootstelling verdienen
De volgende stap is blootstelling. Hoe meer mensen u bereikt met uw inhoud , hoe groter het aantal links dat u waarschijnlijk van hen krijgt. De snelste manier om bekendheid te krijgen bij uw doelgroep, behalve door het simpelweg te delen op uw sociale accounts, is via advertenties op sociale media. Maak met name advertenties voor:
- Twitteren
Doe wat outreach op sociale media door mensen te vinden die vergelijkbare inhoud hebben gedeeld met behulp van de pro-versie van BuzzSumo :
Als je directe contactgegevens van deze mensen kunt vinden, probeer ze dan te e-mailen ( Hunter is een geweldig hulpmiddel om e-mailadressen te vinden). Anders kun je ze tweeten of een DM sturen over een bericht dat ze hebben gedeeld en dat je een goed bericht hebt over hetzelfde onderwerp waarvan je denkt dat ze daarin geïnteresseerd zijn. Begin met de delers die de meeste volgers en retweets hebben en werk je een weg naar beneden in de lijst.
Voor het geval uw bereik wordt genegeerd, kunt u ook tactieken combineren door lijsten te exporteren van mensen van BuzzSumo die vergelijkbare inhoud hebben gedeeld en vervolgens op maat gemaakte doelgroepen voor Twitter-advertenties te maken met behulp van hun gebruikersnamen. Dit is een geweldige manier om een relevante remarketingcampagne op te zetten voor uw demografische doelgroep.
Aangezien Twitter enige tijd nodig heeft om aangepaste doelgroepen te maken, wilt u dit onderzoek misschien doen voordat u uw inhoud publiceert, zodat uw aangepaste doelgroepen klaar zijn wanneer de inhoud live gaat.
Bereiken van beïnvloeders
Nu is het tijd om rechtstreeks contact op te nemen met de mensen van wie de kans het grootst is dat ze naar uw inhoud linken. Als je mensen in je content hebt geciteerd of geïnterviewd, begin dan daar. Zoek anders naar bloggers die al naar soortgelijke stukken linken.
BuzzSumo biedt ook een functie waarmee u de artikelen kunt bekijken die naar dit stuk inhoud linken, dus als u delers bekijkt, kijk dan ook naar de linkers:
BuzzSumo maakt uw linkbuilding-onderzoek waardevol door u alleen inhoud- linkbuilding te laten zien, dwz links naar inhoud van andere inhoud. Als u het sociale deelpotentieel van de blog ziet, kunt u ook bepalen of het een kwaliteitswebsite is die verkeer naar uw eigen site zal leiden.
Neem met behulp van de resultaten van dat rapport contact op met de blogauteur en de auteur die de link naar het vergelijkbare bericht heeft gemaakt en laat hen weten wat de jouwe is. U zult een hoger succespercentage hebben als u zich richt op de meest recente berichten, omdat de kans groter is dat ze recentelijk zijn bijgewerkt, evenals op berichten van auteurs die linkverzamelingen schrijven, zoals Marketing Day .
Ga vanaf hier op zoek naar extra link-razzia’s in uw branche. Ze hebben meestal trefwoorden als:
- [uw onderwerp] samenvatting
- beste [uw onderwerp] links
- beste [uw onderwerp] berichten
- beste [uw onderwerp] artikelen
- top [uw onderwerp] links
- top [uw onderwerp] berichten
- top [uw onderwerp] artikelen, enz.
Neem rechtstreeks contact op met die mensen, zodat ze uw inhoud in hun volgende editie kunnen opnemen.
Pas ook op voor mensen die razzia’s per e-mail doen. In de SEO-wereld is de heilige graal de Moz Top 10 . Abonneer u op hun e-mails (bij voorkeur van tevoren), maak uzelf vertrouwd met de inhoud die ze delen en beantwoord vervolgens de laatste e-mail om hen op de hoogte te stellen van uw suggestie voor hun volgende e-mail. Abonnees op die e-mails hebben mogelijk hun eigen blogs en kunnen naar die van u linken.
Vragen beantwoorden met uw inhoud
Zoek vervolgens naar manieren om vragen te beantwoorden met links naar uw inhoud. Zoek naar deze mogelijkheden in Q&A-netwerken zoals Yahoo Answers en Quora , forums en sociale-mediagroepen:
Steek wat tijd in deze strategie. Naarmate meer en meer marketeers Q&A-forums gebruiken om hun inhoud te promoten, wordt opgemerkt worden steeds competitiever. Als uw enige doel is om een link naar uw inhoud op een site als Quora te krijgen, is opvallen misschien niet uw prioriteit. Maar waarom zou u niet alleen profiteren van het SEO-voordeel van de link, maar ook van de waargenomen autoriteit en invloed die gepaard gaat met het bewijzen van uw kennis bij het beantwoorden van vragen?
Uw inhoud syndiceren: waarom syndiceren?
Als u eenmaal een stuk inhoud heeft gemaakt, kunt u ook zoeken naar andere bronnen waar het kan worden gesyndiceerd, wat resulteert in een link terug naar uw website en een grotere bekendheid.
Kies sites waarvan u weet dat uw doelgroep tijd doorbrengt. Als u bijvoorbeeld voornamelijk met bedrijfseigenaren werkt, wilt u het Pulse-platform van LinkedIn bekijken . Sites zoals Alltop en nieuwere content curation-services zoals Quuu kunnen uw inhoud onder de aandacht brengen en tegelijkertijd uw potentieel voor linkbuilding vergroten.
Niet al deze platforms zullen SEO-links creëren, maar ze zullen u in staat stellen om op een nuttige manier meer bekendheid te krijgen voor uw inhoud. En meer exposure kan leiden tot meer links.
Bouw hoogwaardige linkbuilding met hoogwaardige inhoud
Hier is een kort overzicht van de stappen voor het maken van links met inhoud:
- Creëer koppelbare inhoud van hoge kwaliteit die waardevol, nauwkeurig, up-to-date, volledig en meer dan 1.000 woorden is.
- Voeg specifiek onderzoek, meningen van experts en bronnen toe.
- Bouw direct na publicatie sociaal bewijs op door sociale aandelen, stemmen en opmerkingen te krijgen.
- Krijg bekendheid via sociale advertenties en sociaal contact met mensen die vergelijkbare inhoud delen.
- Krijg links door direct contact te leggen met mensen die naar vergelijkbare inhoud linken.
- Krijg links door vragen te beantwoorden op Q&A-netwerken, forums en sociale-mediagroepen, en door uw inhoud te syndiceren naar relevante sites en platforms.
Als u deze stappen volgt elke keer dat u een episch stuk inhoud schrijft , creëert u uiteindelijk een bibliotheek met koppelbare inhoud van hoge kwaliteit op uw website die de algehele autoriteit van uw domein verhoogt met geweldige redactionele linkbuilding.