Wat is E.A.T? EAT staat voor “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness.”

        • “Expertise” – J moet een expert zijn in uw vakgebied. Expertise betekent dat je de vaardigheid van de maker voor de hoofdinhoud of (MC) moet laten zien en deze moet vermelden in de inhoud. Expertise is minder cruciaal voor humor- of roddelwebsites, maar het is essentieel voor medische, financiële of juridische websites. Het goede nieuws is dat elke site expertise kan tonen als de inhoud waarheidsgetrouw en nuttig is voor gebruikers.
        • “Autoritativiteit” – Je moet aantonen dat je een autoriteit bent of de autoritativiteit van de maker voor de MC . En je kunt dit krijgen van de expertise van uw schrijvers of jezelf. Als je pagina een community- of forumdiscussie is, is de kwaliteit van het gesprek de drijvende kracht achter autoriteit. Inloggegevens zijn noodzakelijk, maar persoonlijke ervaringen zoals recensies ook.
        • “Betrouwbaarheid” – Je moet gebruikers laten zien dat ze de maker of het bedrijf van de hoofdinhoud, de MC zelf en de website kunnen vertrouwen . Betrouwbaarheid is vooral belangrijk voor e-commercewebsites die gebruikers om hun creditcardgegevens vragen. Alles aan jouw site moet ervoor zorgen dat gebruikers zich veilig voelen tijdens hun bezoek. Om te beginnen moet je onmiddellijk een SSL-certificaat op jouw site implementeren, aangezien ten minste 70% van de resultaten van de eerste pagina SSL gebruikt (het is een van de vele scores van Google).
        • Je moet eten om te leven. En dat geldt ook voor uw website-inhoud. Een ander soort “E.A.T.”, maar het idee is hetzelfde.
          Dat klopt, en we hebben het over EAT . We zagen dit acroniem voor het eerst toen de zoekkwaliteitsrichtlijnen van Google in 2014 uitlekten. Maar met de officiële release van Google weten we nu hoe belangrijk EAT is. Dit jaar wordt EAT een enorme deal. Onze SEO-services zorgen ervoor dat jouw site voldoet aan de meest essentiële EAT-factoren van Google.
          Google stelt dat EAT tot de top 3 van overwegingen voor paginakwaliteit behoort . Dus als u nog niet eerder op EAT-inhoud hebt gelet, moet u hiermee beginnen.

      Waarom is E.A.T.E zo belangrijk voor jouw webpagina’s?

      Dus waarom is het hebben van expertise, autoriteit en vertrouwen zo belangrijk? De Google-richtlijnen voor kwaliteitsbeoordelaars bepalen immers niet de positie van een pagina.
      In wezen bepaalt EAT de waarde van een website . Kwaliteitsbeoordelaars houden EAT in gedachten wanneer ze beoordelen hoe goed een site of pagina biedt wat ze nodig hebben. Ze kijken of ze een goede online ervaring krijgen en of de inhoud aan hun normen voldoet. Als de beoordelaars het gevoel hebben dat een gebruiker zich op zijn gemak voelt bij het lezen, delen en aanbevelen van de inhoud, levert dat de site een hoog EAT-niveau op.
      Beschouw EAT als de reden waarom gebruikers jouw site zouden verkiezen boven die van uw concurrenten. EAT kan een directe invloed hebben op hoe Google uw website ontvangt – en uiteindelijk rangschikt.

Jouw geld of uw leven” of YMYL

Dus hoe beïnvloedt EAT bezoekers van uw site?

EAT is nauw verwant aan wat Google ‘Your Money or Your Life’-pagina’s (YMYL) noemt. YMYL-pagina’s zijn pagina’s met onderwerpen over medisch advies, juridisch advies, financieel advies, dat soort dingen. Alles dat een positieve of negatieve invloed kan hebben op het geluk, de gezondheid en de rijkdom van een gebruiker. Voorbeelden zijn:

                  • Een online winkel die om uw creditcardgegevens vraagt.
                  • Een mama-blog met ouderschapsadvies
                  • Een blog van een financiële instelling met juridisch advies
                  • Een medische gezondheidspagina met symptomen van een zeldzame ziekte
                  • Hooggeplaatste YMYLli pagina’s zullen een hoog EAT-niveau laten zien. Dat komt omdat hoe veiliger een gebruiker zich voelt tijdens het bezoeken van een pagina, en hoe beter de inhoud voldoet aan zijn zoekopdracht, hoe beter deze voldoet aan de behoeften van EAT. Sites die echt nuttig advies of een oplossing voor een probleem bieden, zullen gemakkelijker aan deze behoeften voldoen dan sites die het systeem van Google proberen te bespelen.

              Closing

              Jouw site zal dus alleen zo nuttig zijn als wat je erin stopt. Aangezien EAT zowel op paginaniveau als op siteniveau is, moet je ervoor zorgen dat elk deel van jouw website probeert te voldoen aan de vereisten van Google. En als uw pagina’s kwalificeren als YMYL-pagina’s, is dit zelfs nog belangrijker.
              Maar geloof onze SEO specialisten van JNB Web Promotion niet zomaar op ons woord. Google zegt dat een gevonden pagina of site zonder EAT een ‘voldoende reden is om een pagina een lage kwaliteit te geven’.

              Wat is Google E-A-T en waarom heb je het nodig

            • Dus als je geen expert , autoriteit of betrouwbaar bent , kan uw sitepagina als lage kwaliteit worden beschouwd . Je moet boeiende, nuttige en nauwkeurige inhoud maken. En je moet EAT gebruiken om te voldoen aan de behoeften van zowel kwaliteitscontroleurs als daadwerkelijke gebruikers. Doe dat en je doet wat Google wil. Zorg ervoor dat je deze pagina van een bladwijzer houdt – je weet nooit wanneer jeeen herinnering nodig heeft om EAT correct te implementeren.