Hoog scoren in Google

Hoe kan ik hoger scoren in Google? Lees onze checklist voor lokale SEO

 

Het goede nieuws: verschijnen in de zoekmachine van Google kan zeer gunstig zijn voor uw lokale bedrijf.
Het slechte nieuws: Google maakt het niet uit of u hoog of laag scoort. Het maakt alleen uit dat er kwaliteitsresultaten zijn die de vraag beantwoorden tot volledige tevredenheid van de zoeker.

Dus de vraag is, hoe scoort u hoger op Google Maps en Google lokale zoekresultaten? Deze lijst met lokale SEO- rangschikkingsfactoren is niet uitputtend noch in prioriteitsvolgorde, maar gegroepeerd in algemene categorieën waarnaar u als volgt kunt springen:

Schoonmaak signalen

  • Zoekwoorden en inhoudssignalen
  • On-page signalen
  • Signalen koppelen
  • Lokale Pack-signalen
  • Sociale signalen
  • Succes signalen

Huishoudelijke signalen
1. Branding
Als een gerespecteerd bedrijf in uw gemeenschap wordt uw lokale zoekzichtbaarheid vergroot. Google besteedt veel aandacht aan het ervaren vertrouwen en de expertise van een merk. Zelfs als u net begint, streeft u naar tevreden klanten en constante kwaliteit om verkeer en vermeldingen aan te trekken.

2. Domeinnaam De naam van
uw website moet uw bedrijf of merk correct weergeven. Het staat in elke URL, dus maak er iets van dat gemakkelijk te onthouden is. Gebruik niet alleen een zoekwoordgroep (bijvoorbeeld www.FloristLosAngeles.com) om een boete voor exact match-domein (EMD) te voorkomen . Aan de andere kant kan het opnemen van een trefwoord als onderdeel van uw domein (bijvoorbeeld www.FirstStreetDental.com) u als een lokaal bedrijf helpen als het is gekoppeld aan uw merknaam. Zoekalgoritmen worden steeds beter in het wieden van resultaten van lage kwaliteit, dus zorg ervoor dat uw domein niet op spam lijkt.

3. Hosting
Denk bij webhosting aan snelheid, beschikbaarheid en onderhouden software. Kies een host die ervoor zorgt dat uw inhoud snel wordt weergegeven, omdat de laadsnelheid van pagina’s nu een factor is in het algoritme van Google. Naast het hostingplatform zijn er veel manieren om uw webpagina’s te versnellen . Het gebruik van Accelerated Mobile Pages en / of Progressive Web Apps kan ook het overwegen waard zijn.

4. Content management systeem (CMS)
Boven alles moet uw CMS gemakkelijk te gebruiken zijn. Hier is WordPress koning , consequent het beste CMS dat op internet wordt gebruikt. Overweeg hoe u de functionaliteit van uw systeem kunt verbeteren met plug-ins – WordPress.org vermeldt 1.864 plug-ins alleen voor “lokaal”. En vergeet ook een WordPress SEO-plug- in niet.

5. Compatibiliteit
We bevinden ons in een wereld met de eerste mobiele telefoon, met de meeste zoekopdrachten op smartphones en Google die sites evalueren op basis van hun mobiele vriendelijkheid. Controleer uw site om ervoor te zorgen dat deze mobielvriendelijk en geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten – anders zullen uw rankings en bezoekersaantallen eronder lijden. Gesproken zoekopdracht is het volgende grote compatibiliteitsgebied.

6. E-mail
Gebruik het domein van uw bedrijf in uw e-mailadres ( @ jnbwebpromotion.be ) in plaats van @gmail of een andere generieke provider. Het is een klein punt, maar het is de moeite waard om de checklist voor het huishouden op te zetten om uw professionaliteit en ervaren betrouwbaarheid te vergroten.
Zoekwoorden en inhoudssignalen
7. Analyse van zoekwoorden en inhoudskloof
Identificeer de zoekwoorden die voor u werken in termen van het behalen van belangrijke prestatie-indicatoren en het genereren van inkomsten. Gebruik trefwoordonderzoek om extra zinnen te vinden die uw persoonlijkheid / gemeenschap kunnen dienen, en onderzoek uw concurrentie online op hun sleutelwoorden. Waar u een gat in uw eigen inhoud vindt in vergelijking met de top-ranking sites, dienovereenkomstig uit te breiden.

8. Gedetailleerde beoordeling van de concurrentie
Om een ​​beter inzicht te krijgen in uw concurrentie, moet u wat onderzoek van de concurrentie uitvoeren en uw webinhoud op basis van de thema’s waarover uw bedrijf gaat, uitrusten . Stel uw navigatie en interne links zorgvuldig in om een ​​hiërarchische structuur voor de inhoud op uw site te creëren. Hierdoor wordt de relevantie en expertise van uw site rond die onderwerpen versterkt.

10. Verscheidenheid aan inhoud
Veel verschillende soorten inhoud kunnen worden “gelokaliseerd” om specifiek betrekking te hebben op uw gemeenschap. De lijst bevat afbeeldingen, nieuws, evenementen, blogberichten, video’s, advertenties, tools en meer. Door verschillende soorten inhoud te laten indexeren, krijgt uw site ook meer kansen om te rangschikken, omdat deze kunnen worden weergegeven in de verticale zoekmachines (bijvoorbeeld Google Afbeeldingen, YouTube, enz.).

11. SEO Strategieën
voor het maken van inhoud Om uzelf als een lokale autoriteit te vestigen, vertelt u lokale verhalen en geeft u uw mening over de onderwerpen waarop uw bedrijf en uw klanten zijn gericht. Uitstekende inhoud kan een strategie worden voor het aantrekken van zoekverkeer en ook links voor lokale experts.

12. Lokale video’s
Wanneer u video’s maakt die geschikt zijn voor uw website en regio, zult u snel ontdekken dat mensen deze meer op lokaal niveau zullen delen. Bouw bestemmingspagina’s voor uw video’s op uw site om links en vermeldingen aan te trekken. Je kunt dit doen door eerst een video naar je YouTube-kanaal te uploaden en deze vervolgens in te sluiten op je pagina (kopieer de HTML rechtstreeks van het tabblad Delen van YouTube naar de code van je pagina).

13. Lange staart rankings
Gebruik lokaal relevante inhoud om hoger te scoren in zoekopdrachten rond het Local Pack. Voorbeelden hiervan zijn berichten als “De 5 beste restaurants in Las Vegas”, die een antwoord kunnen bieden op vragen met een lange staart, zoals “Wat zijn de beste restaurants in Las Vegas”.

14. Lokale relevantie
Inhoud die lokaal is gericht, kan uw reputatie en bereik in uw regio verbeteren. Dit vereist meer dan het zoeken en vervangen van de plaatsnaam om honderden in wezen dubbele pagina’s te maken. U kunt beginnen met sjablonen, maar zorg ervoor dat u voldoende aangepaste tekst, afbeeldingen en gegevens toevoegt om lokaal relevant te zijn.

15. Bestemmingspagina’s
Maak voor de beste lokale resultaten optimale bestemmingspagina’s. Als uw merk bijvoorbeeld een brede regio bedient, heeft u mogelijk een andere bestemmingspagina voor elke stad in die regio, zoals ‘hondenverzorging Brussel en ‘hondenverzorging Antwerpen’.

16. Schema NAP + W
Schemamarkup is code die u aan uw website kunt toevoegen om zoekmachines te helpen uw verschillende soorten informatie te begrijpen. Volgens Searchmetrics staan ​​pagina’s met schema-opmaak gemiddeld vier posities hoger in zoekresultaten.

Lokale bedrijven hebben met name een schema nodig om hun naam, adres, telefoon en website-URL, ook bekend als NAP + W, alsmede openingstijden en nog veel meer op te roepen. Als voorbeeld ziet het schema voor onze NAP + W er als volgt uit in de paginacode:

Google is van plan het gebruik van het schema uit te breiden , dus zorg ervoor dat u profiteert van alle gestructureerde gegevens die van toepassing zijn op uw inhoud. Bekijk het gestructureerde gegevenstestprogramma van Google om te controleren of u het schema correct implementeert.

17. Informatie in de Local Pack-
zoekmachines wil ervoor zorgen dat lokale bedrijfsinformatie geldig is voordat deze wordt gepresenteerd in het “Local Pack” (het handvol lokale vermeldingen dat Google boven aan een pagina met webzoekresultaten weergeeft, met adressen en een kaart ). De nabijheid van een bedrijf tot de zoeker is sterk van invloed op of het wordt weergegeven in Local Pack-resultaten, dus uw locatie is belangrijk.

Houd uw NAP + W-gegevens consistent in alle bronnen. Dit is een lokale SEO-prioriteit, omdat het het vertrouwen van de zoekmachines in de nauwkeurigheid van uw bedrijfsvermelding verbetert.

Vergeet niet uw bedrijfsadres op uw eigen website te vermelden. U kunt dit in de voettekst doen zodat het op elke pagina verschijnt, of het op zijn minst op uw contactpagina weergeven.

18. Ingesloten Google Map
Door een Google map toe te voegen aan uw contactpagina of voettekst, kunt u zoekers en zoekmachines snel laten zien waar u zich bevindt. Het gebruik van een ingesloten kaart in plaats van een statische kaartafbeelding biedt extra functionaliteit en vermindert wrijving – een menselijke bezoeker kan gewoon op de kaart klikken en een routebeschrijving opvragen. Op onze site wordt de ingesloten kaart in de voettekst weergegeven wanneer een gebruiker op [Locatie- en uurinformatie] klikt:

19. Getuigenissenv
Om de geloofwaardigheid van uw merk te vergroten, moet u enkele lokale recensies of getuigenissen ontvangen. Verdien ze (hier is een lijst met door SEO goedgekeurde manieren om lokale beoordelingen te krijgen ) en voeg ze vervolgens toe, gelokaliseerd en met de auteur geïdentificeerd waar mogelijk. Getuigenissen, vooral op lokaal niveau, kunnen een grote impact hebben. Drieënzeventig procent van de consumenten zegt dat positieve beoordelingen hen meer vertrouwen in een lokaal bedrijf geven.

20. Hawk-update
Google heeft al geruime tijd nabijheidfilters die voorkomen dat meerdere vermeldingen van hetzelfde bedrijf lokale zoekresultaten monopoliseren. In de Hawk-update van augustus 2017 heeft Google de nabijheidsfiltering aangescherpt voor organische ranglijsten. De filterradius voor een bedrijf van dezelfde categorie is teruggebracht van 500 voet tot 200 voet. Bedrijven van dezelfde categorie op hetzelfde adres worden echter nog steeds gefilterd. De preciezere beperkingen kunnen bedrijven ten goede komen die eerder een concurrent van een hogere rang hadden, verderop in de straat, aangezien beide bedrijven nu in lokale resultaten kunnen verschijnen. (Bewerkt, h / t Mike Blumenthal)

On-Page-signalen
21. Technische on-page SEO
On-page elementen zijn van cruciaal belang om op elke webpagina goed te zijn voor organische SEO. Naast de standaardoptimalisatie-items (zie onze Always-Up-to-date SEO-checklist voor een lijst), moet een lokaal gerichte pagina het volgende hebben:

Plaats in de titeltag
Schemamarkering (afhankelijk van de pagina-inhoud)
Vul geen zoekwoorden in
Zoek en vervang niet zomaar stadsnamen
Geschikt leesniveau en complexiteit (vergelijk pagina’s met de hoogste ranglijst om uw favoriete plekje te vinden)
22. Optimalisatie van lokale zoekwoorden
Zorg ervoor dat u lokale zoekwoorden op uw webpagina’s vermeldt (zoals de naam van uw stad, staat of regio en andere geografische / lokale referenties) om Google te helpen uw begrip van uw locatie te verstevigen en u te helpen rangschikken voor lokale zoekwoorden.

Signalen koppelen
23. Lokale linkbuilding
U kunt niet rangschikken in een stad zonder lokale links te hebben. Waar relevant, verwijzen websites van hoge kwaliteit binnen uw stad naar u terug, het laat zien dat u een vertrouwd lokaal merk bent. Alleen links die afkomstig zijn van unieke IP’s, unieke domeinen en unieke WhoI’s voor uw geografische gebied helpen u bij het rangschikken, dus val niet voor linkschema’s. De ankertekst (klikbare tekst) die in de koppelingen wordt gebruikt, stuurt ook een signaal naar zoekmachines. (Zie meer richtlijnen voor het maken van links.)

24. Lokale mappen
Om het voor zoekers gemakkelijker te maken u te vinden, wilt u worden opgenomen in geotargeted mappen voor diensten, zoals Gouden Gids online, een lokale restaurantdatabase of andere. Deze citaten voegen meer gewicht toe aan uw site in de lokale zoekalgoritmen. (Dit interview met SEO speciaist John Bertrand geeft nuttige informatie over lokale lijsten, waaronder een directorylijst.)

25. Sociale en web-vermeldingen
Praten mensen online over uw merk? Zelfs als ze geen link bevatten, tonen merkvermeldingen op sociale mediaplatforms betrokkenheid en interesse in uw bedrijf. Deze linkloze vermeldingen (en ook “nofollow” -links) helpen uw bedrijf door nieuwe klanten aan te trekken en de reputatie van uw merk te versterken, die zelfs de lokale zoekresultaten kunnen beïnvloeden. Gebruik een tool zoals GeoRanker om lokale citaten te identificeren en social media-tools om het gesprek in de gaten te houden.

26. Externe links
Vergroot uw geloofwaardigheid door te linken naar lokale expertbronnen die nuttig zouden kunnen zijn voor uw sitebezoekers. Kies externe webpagina’s die relevant zijn voor uw onderwerp en regio. Vergeet niet dat u zichtbaar als een lokale expert moet netwerken met andere lokale experts.

27. Backlinks van concurrenten
Als iemand naar uw concurrentie linkt, kan deze ook naar u linken. Begin met het backlink-profiel van uw beste concurrenten te bekijken (met behulp van een backlink-analyse- tool zoals Majestic, Ahrefs of andere). Identificeer goede kandidaten – hoogwaardige en relevante sites die nog niet naar uw site verwijzen. Kijk dan of je links van diezelfde sites kunt verdienen.

Lokale Pack-signalen
28. NAP + W-consistentie
Zoals eerder vermeld, verwijst NAP + W naar uw bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer en website-URL. Het doel hier is dat uw NAP + W over de hele linie consistent is, ongeacht waar deze online staat. Voor lokale optimalisatie wilt u niet dat er verschillende versies van uw adres en telefoonnummer beschikbaar zijn.

29. Google My Business (GMB) optimalisatie Het
hebben van een Google My Business- vermelding is van cruciaal belang voor bedrijven met servicegebieden en fysieke bedrijven. Het is een gratis bedrijfsvermelding om te beginnen met het opbouwen van uw zichtbaarheid in Google Maps en Google Search.

Naast dat de NAP + W-informatie correct is, zijn hier enkele optimalisatietips voor uw Google-vermelding:

  • Voeg een unieke beschrijving over uw bedrijf toe. Maak het lang (meer dan 400 woorden), correct opgemaakt en koppelingen naar uw website bevatten.
  • Voeg uw open openingstijden toe.
  • Selecteer de beste categorieën voor uw bedrijf (gebruik de tool Google Places for Business Category van Blumenthal ).
  • Voeg een omslagfoto met een hoge resolutie toe, plus zoveel mogelijk extra foto’s.
  • Gebruik een lokaal telefoonnummer (geen gratis nummer).
  • Moedig beoordelingen van uw klanten aan.
  • Gebruik Google Posts om het kennispaneel van uw merk te verbeteren met aankomende evenementen of speciaal nieuws. Uw bericht wordt slechts tijdelijk (meestal zeven dagen ) weergegeven, maar blijft zichtbaar voor iedereen die uw merk opzoekt met behulp van Google Mobile Search, dus maak elk bericht uniek.
  • Ten tweede, maak en optimaliseer uw bedrijfsvermelding op Bing Places for Business.
  • 30. Controleer uw site op Google Maps
    Uw Google Mijn Bedrijf-vermelding en -schema helpen ook uw bedrijf te laten verschijnen in Google Maps. Aangezien navigatiesystemen en klanten mogelijk naar Google Maps verwijzen om u te vinden, moet u ervoor zorgen dat de pin de juiste locatie voor uw bedrijf aangeeft. U kunt als volgt uw site toevoegen of bewerken in Google Mapd.

    31. Lokale bedrijfsvermeldingen
    Vergroot uw zichtbaarheid door uw bedrijf op te nemen op sites zoals Yelp, Thomson Local, Angie’s List, Yellow Pages, TripAdvisor, Urbanspoon, OpenTable, Merchant Circle en Foursquare, evenals lokale reis- en nieuwssites – kies de sites die passen bij uw type bedrijf en klantenbestand.

    32. Better Business Bureau (BBB)
    Vergroot uw geloofwaardigheid door ervoor te zorgen dat uw bedrijf wordt vermeld bij de BBB. Volg uw beoordelingen daar en toon uw BBB-rating op uw website als een vertrouwenssignaal voor bezoekers. Zoals met alle lokale mappen, zorg ervoor dat uw locatie-informatie op BBB overeenkomt met uw NAP + W.

    33. Citatie-opbouw en beoordelingen
    Beoordelingen geven meestal absoluut geluk of absolute ellende weer. Het is dus belangrijk om de hoeveelheid en het sentiment van uw online beoordelingen te controleren, zodat u uw reputatie actief kunt beheren.

    Beoordeel sites om te controleren: Facebook , Google, Yelp, Bing, lokale kamerwebsites en meer.
    Sites waar citaten en vermeldingen kunnen voorkomen zijn: Reddit, Quora, nieuwsmediasites zoals WSJ, etc.
    Overweeg een pagina aan uw website toe te voegen met instructies voor het geven van beoordelingen en feedback.
    34. Locatiepagina’s
    Het wordt aanbevolen om een ​​of meer pagina’s op uw site te hebben die zijn toegewijd aan elke locatie waar uw bedrijf zich bevindt. Wijs een pagina toe aan elk trefwoord, bijvoorbeeld “makelaar in onroerend goed, Simi Valley” (services en vervolgens stad). Ontwerp dit als een goede bestemmingspagina voor iedereen die binnen dat gebied zoekt en maak de inhoud uniek. Vermijd waslijsten of doe gewoon een wildcard om de plaatsnaam te vervangen. Zoekmachines kunnen dat soort dubbele inhoud een mijl verderop vinden. (Bekijk onze tips voor het omgaan met dunne inhoud op uw site.)

    35. Persberichten Persberichten
    kunnen een geweldige manier zijn om de lokale bevolking te laten weten dat u bestaat, vooral als u het laatste nieuws hebt. Een nieuwe locatie openen? Een goed doel organiseren? Zorg ervoor dat u het publiceert en neem de lokale geoverwijzingen (plaatsnaam, enz.) Op in uw tekst. Een persbericht gepubliceerd via een online PR-site kan de aandacht trekken van een verslaggever die een nieuwsartikel over uw bedrijf in een lokale publicatie zal publiceren.

    Sociale signalen
    36. Sociale profielen
    Actief zijn op sociale media en uw inhoud delen (denk aan contentmarketing) draagt ​​ertoe bij dat uw bedrijf top-of-mind blijft. Op sociale mediasites zoals Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Google+ en Pinterest zijn uw profielpagina’s belangrijk – maak ze consistent met uw merkstem en informatief. Vergeet niet uw contactgegevens te vermelden. Betrokkenheid bij uw merk is een sociaal signaal, bijvoorbeeld wanneer iets dat u heeft gepost wordt gedeeld of geliket. Het is ook een manier om in contact te komen met huidige en potentiële klanten.

    37. Raak uw volgers aan
    Help klanten op de hoogte te blijven. Social media kunnen een efficiënte manier zijn om nieuws, lokale deals, waarschuwingen en updates naar uw klantenbestand te verspreiden en om het woord aan anderen te verspreiden. Ga één-op-één met ze om en u kunt een voorstander van het merk voor het leven ontwikkelen.

    38. Word de lokale expert
    Maak uzelf bekend als een betrouwbaar bedrijf door lokale expertise en autoriteit in uw ruimte op te bouwen. U kunt bijvoorbeeld een les geven of spreken tijdens een lokaal evenement. Brainstorm presentaties die waarde toevoegen aan een publiek terwijl u uw expertkennis presenteert die betrekking heeft op uw bedrijf.

    39. Lokale kortingen
    Trek lokale klanten aan door kortingen voor de lokale bevolking aan te bieden. U kunt bijvoorbeeld leden van een lokale organisatie $ x of x% korting op uw producten of diensten bieden, AAA-kortingen of andere accepteren.

    Successignalen voor lokale SEO
    40. Online en offline conversietracking / analyse
    Blijf op de hoogte van uw conversies – werkelijke resultaten en verdiende dollars met uw website – door analyse. (Als u dit nog niet heeft gedaan, stelt u Google Analytics gratis in.) Let vooral op stijgende of dalende klikfrequenties en bouncepercentages, die u laten zien hoeveel zoekers doorklikten naar uw site en of ze vonden wat ze vonden.

    Stel mobiele gebruikers in staat om eenvoudigweg te klikken om uw telefoonnummer te bellen waar het ook verschijnt en die interacties bij te houden. Online gemaakte afspraken en verkopen kunnen ook belangrijke succesfactoren zijn. Vergeet niet dat het niet tellen van vooruitgang een mislukking is.

    41. Monitor rankings
    Let op je rankings in reguliere organische resultaten en in het Local Pack. Ik raad u aan ten minste vijf specifieke lokale trefwoorden te selecteren waarop u zich tegelijkertijd kunt concentreren, maar test meer voor rankings. Controleer regelmatig of uw bedrijf wordt weergegeven op de eerste pagina met zoekresultaten; vergelijk uw resultaten met die van uw concurrentie. U kunt dit doen door het type “[trefwoord] bij mij in de buurt” handmatig te bekijken, als u in de buurt bent. Je kunt ook een tool zoals AuthorityLabs gebruiken om lokale rankings bij te houden.

    Hoewel er veel werk wordt verzet om uw lokale zoekresultaten te verbeteren, is het uw tijd en moeite als een lokaal bedrijf zeker waard. Het kan zelfs je overleving betekenen. De punten op deze lokale SEO-checklist bieden u veel manieren om meer klanten aan te trekken met uw online strategie.

CONTACTEER ONS