Hoe copywriters inhoud kunnen opwaarderen om meer waarde toe te voegen

Online Marketing » SEO blog » Hoe copywriters inhoud kunnen opwaarderen om meer waarde toe te voegen

SEO copywriting AntwerpenAls copywriter draag je bij aan rankings, traffic en conversies. Dus waarom zou je geen toegang hebben tot dezelfde gegevens en optimalisatierichtlijnen die SEO’s gebruiken?

Toegang krijgen tot de belangrijkste SEO-richtlijnen voor, tijdens en na het proces van het maken van inhoud kan u helpen bij het maken van hoogwaardige inhoud.

Goed presterende inhoud kan belangrijke prestatie-indicatoren genereren, zoals websiteverkeer, tijd op de pagina en bouncepercentage. Het hebben van deze vaardigheden kan zeer aantrekkelijk zijn voor bedrijven die u willen aannemen.

Upskilling is nu belangrijker dan ooit. Met ziet steeds meer erkloosheidsaanvragen  als gevolg van de pandemie, wat een nieuw record vestigde. Zelfstandigen voelen ook de effecten.

Veel professionals denken aan nieuwe manieren om zichzelf op de markt te brengen. Sommigen zullen gedwongen worden om nieuwe taken op zich te nemen als hun bedrijven kleiner worden. Zelfstandige schrijvers zullen moeten nadenken over toegevoegde diensten om klanten te helpen.

Wanneer bezuinigingen onvermijdelijk zijn, zullen degenen die de meeste waarde opleveren overleven. We moeten er allemaal voor zorgen dat we de beste zijn in ons vak of ons mengen in de massa.

Uit onderzoek blijkt dat werknemers met hoge cognitieve vaardigheden minder werkloos zijn, vooral tijdens recessies. En hoewel we wachten om de economische impact op lange termijn van de pandemie te zien, voelen veel professionals nu de klap. Gelukkig vereisen zowel het maken van inhoud als SEO cognitieve vaardigheden.

In tijden als deze kan het gebruik van elementaire SEO-vaardigheden tijdens het maken van inhoud helpen:

  • Medewerkers draaien en bedenken manieren om meer waarde toe te voegen
  • Serviceproviders draaien en voegen nieuwe serviceaanbiedingen toe
  • Merken houden hun websites relevant en verschijnen in de zoekresultaten
  • Iedereen neemt datagedreven beslissingen die de resultaten kunnen verbeteren

Ik ga je op een eenvoudige manier laten zien dat makers van inhoud dezelfde begeleiding op de pagina kunnen krijgen als SEO-professionals.

Met deze begeleiding kunt u uw reeds geweldige inhoud een boost geven om SEO-klaar te zijn en een betere kans te hebben om in de zoekresultaten te worden gerangschikt en verkeer te genereren.

Het gereedschap

Dus hoe krijg je de gegevens en verwerf je de vaardigheden die je nodig hebt om goed presterende inhoud te maken?

Een eenvoudig te gebruiken en krachtige WordPress SEO-plug-in. Het is er een die we hebben ontworpen met het oog op makers van inhoud. Geen eerdere SEO- of analyse-ervaring nodig.

Ontvang realtime SEO-begeleiding

Er is veel begeleiding bij het optimaliseren van uw inhoud voor zoeken. En veel ervan is nuttig.

Maar het probleem is dat best practices veranderen op basis van uw branche, het trefwoord en het type onderwerp (bijvoorbeeld een winkelpagina versus een medische pagina). Houd er rekening mee dat elke zoekopdracht verschillende zoekresultaten oplevert.

Het is belangrijk om te begrijpen dat de inhoud die op de topposities op pagina 1 van de zoekresultaten voor een zoekopdracht staat, uw concurrentie is. Het is dus logisch dat u de best gerangschikte inhoud wilt analyseren en wilt uitzoeken hoe u deze kunt matchen of verslaan.

Onze WordPress SEO-plug-in gebruikt onze technologie waarvoor patent is aangevraagd om tijdens het schrijfproces realtime informatie over uw concurrentie te krijgen.

Dit omvat gegevens over wie al rangschikt voor de termen waarvoor u wilt worden gevonden, en welke patronen er bestaan ​​op die top-gerangschikte pagina’s.

Ontdek hoe men inhoud kan optimaliseren

Je kunt er zeker van zijn dat u geweldige inhoud kunt schrijven, maar minder hoe u deze kunt optimaliseren voor zoeken.

Het goede nieuws: het maken van hoogwaardige inhoud is al de helft van de strijd bij het rangschikken in de zoekresultaten. Maar Google heeft wat hulp nodig om het beter te begrijpen.

Dat komt omdat zoekmachine-bots (de zoekmachinesoftware die uw inhoud vindt) inhoud niet kunnen lezen op dezelfde manier waarop mensen het lezen en begrijpen. Door de inhoud te optimaliseren, kunnen bots dus beter begrijpen waar de inhoud over gaat.

Dit geeft op zijn beurt uw inhoud een betere kans om te worden gekozen om te worden gerangschikt op pagina 1 tussen de potentiële miljoenen andere webpagina’s over het onderwerp.

De WordPress SEO-plug-in is gemaakt om u realtime aanbevelingen te geven (op basis van uw concurrentie) over hoe u uw inhoud kunt optimaliseren.

De plug-in helpt je:

Maak meta-informatie: dit is een van de eerste dingen die een zoekbot tegenkomt op een webpagina. Het helpt hen snel te begrijpen waar de inhoud over gaat. De plug-in helpt u te weten hoeveel woorden u in uw metatitel en metabeschrijving moet hebben.

Optimaliseer inhoud met zoekwoorden: uw zoekwoorden, ook bekend als de zoekopdrachten waarvoor u wilt verschijnen, moeten in uw inhoud staan. Met onze plug-in kunt u uw inhoud optimaliseren met meer dan één zoekwoord (een functie die ontbreekt in gratis plug-ins).

Dit is belangrijk wanneer a) u een reeks zoekopdrachten heeft waarvoor u wilt worden gevonden (versus slechts één), en b) de inhoud waarvoor u schrijft alle antwoorden geeft.

Sleutelwoorden moeten ook van boven naar beneden op de pagina worden verspreid. De SEO-plug-in geeft u een beeld van waar uw zoekwoorden zich bevinden.

Ontvang Analytics-gedreven schrijfrichtlijnen

De best gerangschikte pagina’s geven aanwijzingen over het schrijven van inhoud die geschikt is om te rangschikken. We willen dus begrijpen wat “de norm” is voor een bepaalde zoekopdracht.

Als alle webpagina’s met de hoogste ranking minder dan 1000 woorden bevatten, zou dat nuttige informatie zijn om te weten voordat u uw inhoud plant.

Evenzo, als u zou kunnen achterhalen op welk niveau de pagina’s met de hoogste ranking zijn geschreven, zou u dit voorbeeld kunnen volgen.

Waar het op neerkomt, is dat het geen zin heeft om 2000 woorden te schrijven als 1000 goed geschreven woorden voldoende zijn. En als alle concurrentie op het vijfde leerjaar schrijft en uw inhoud in het elfde leerjaar is, kan Google dit opmerken.

Met de WordPress plug-in voor SEO kunt u:

Definieer een doelwoordtelling: Verkrijg de doelwoordtelling voor uw artikel op basis van de best gerangschikte pagina’s in de zoekresultaten. Het doel is natuurlijk om zoveel te schrijven als je nodig hebt om je punt duidelijk te maken. Maar als u het aantal doelwoorden kent, kunt u beter plannen en uw aanpak veranderen.

Ken uw “leesbaarheidsscore”: Verschillende onderwerpen vereisen verschillende leesniveaus. Zo kan een medisch artikel bijvoorbeeld op een hoger niveau worden geschreven dan bedoeld voor amusement. Als u de leesbaarheidsscore kent die normaal is voor uw onderwerp, krijgt u een doelwit om te raken. En het wordt automatisch berekend op basis van de door tikken gerangschikte pagina’s voor een zoekopdracht.

Houd de inhoudsprestaties bij

De meeste makers van inhoud zijn niet op de hoogte van hoe hun inhoud presteert zodra ze deze hebben overgedragen. Met de juiste data heb je een machtspositie. Hiermee kunt u strategisch inhoud creëren die resultaten zal opleveren en deze laten zien.

Onze SEO-plug-in integreert met Google Analytics, Search Console en onze eigen SEOToolSet-gegevens, zodat u dingen kunt zien zoals:

  • Gemiddelde positie
  • Vertoningen in de zoekresultaten
  • Aantal paginaweergaven en gemiddelde tijd op pagina, per pagina
  • Hoogst geplaatste berichten of pagina’s die u heeft gemaakt (zodat u weet welke inhoud u moet modelleren)
  • Welke zoekopdrachten leiden zoekverkeer naar een pagina
  • Welke pagina’s het beste presteren
  • Wie zijn de beste auteurs op het platform (handig voor als je meerdere auteurs op een site hebt

Samenvattend moeten makers van inhoud toegang hebben tot dezelfde gegevens en optimalisatierichtlijnen die SEO-professionals doen.

Hoewel niet van je wordt verwacht dat u het gewicht van een volledige SEO-strategie zult dragen, kunnen basis-SEO-principes tijdens het schrijven de inhoud ver komen.

Wees strategischer, behaal een concurrentievoordeel en zorg vanaf nu voor betere resultaten als contentmaker.

Maak de juiste keuzes die ervoor zorgen dat je sneller doorgaat, zodat je deze race kunt winnen.

Lees ook Hoe kun je jouw bedrijf relevant houden in moeilijke tijden en een winnaar kunt worden

We kunnen jouw bedrijf helpen om een ​​leidende positie te krijgen door middel van zoekmarketing. Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.

CONTACTEER ONS