Online Marketing » SEO Antwerpen » SEO Articles » Wat maakt een succesvolle marketeer in dit digitale tijdperk

SEO Antwerpen

Samenvatting van 30 seconden:

  • Marketing in het digitale tijdperk is een uitdagende en lonende bezigheid.
  • Disruptieve technologieën vragen marketeers om wendbaar en aanpasbaar te zijn, terwijl overvloedige gegevens en een steeds groeiend begrip van onze klanten en de reizen die ze maken, betekent dat we tegelijkertijd zowel door de consument als door de cijfers moeten worden geleid.
  • John Bertrand onderscheidt drie belangrijke vaardigheden die je moet beheersen om vandaag een succesvolle marketeer te worden.

Marketing in het digitale tijdperk is een uitdagende en lonende bezigheid.

Disruptieve technologieën vragen marketeers om wendbaar en aanpasbaar te zijn, terwijl overvloedige gegevens en een steeds groeiend begrip van onze klanten en de reizen die ze maken, betekent dat we tegelijkertijd zowel door de consument als door de cijfers moeten worden geleid.

Dat gezegd hebbende, geloof ik dat sommige vaardigheden die al lang voor het digitale tijdperk bestaan, nog steeds essentieel zijn voor moderne marketeers.

Hier zijn drie vaardigheden die marketeers in het digitale tijdperk moeten weten.

1. Onderzoeksvaardigheden

We hebben al besproken hoe belangrijk gegevens zijn voor moderne marketing. Van Google Analytics tot offline vragenlijsten, marketeers moeten weten wat consumenten willen, waar ze zijn, op welke berichten ze reageren, waar ze hun geld aan uitgeven en meer.

Marketeers moeten deze informatie verzamelen, beoordelen, analyseren en interpreteren. De conclusies die u trekt, zullen vervolgens uw marketingplan informeren.

Er zijn twee hoofdvormen van onderzoek

  1. Primair onderzoek – Investeren in het uitvoeren van uw eigen onderzoek. Geaccepteerd als de benadering met hogere kosten / hogere waarde voor het verwerven van gegevens en informatie.
  2. Secundair onderzoek (ook wel desk research genoemd) – Kijken naar gegevens die door anderen zijn verkregen. Dit kan ook zeer nuttig zijn en soms net zo snel te vinden als de tijd die nodig is om een ​​Google-zoekopdracht uit te voeren.

Goede marketeers moeten er zeker van zijn dat hun bronnen betrouwbaar zijn voordat ze tijd besteden aan het verwerken van de gegevens / informatie die ze verstrekken. Ze moeten kunnen onderscheiden wanneer ze elk type onderzoek (of beide) moeten uitvoeren en ze moeten de gegevens op een onpartijdige en efficiënte manier kunnen analyseren.

2. Planningvaardigheden

De beste marketingcampagnes vragen om een ​​zorgvuldige en weloverwogen planning.

Digitale marketeers moeten een routekaart opstellen om een ​​bepaald bedrijfsdoel te bereiken, rekening houdend met het budget, het personeel en de tools waartoe ze toegang hebben.

Een overkoepelend campagneplan om dit doel te bereiken zal waarschijnlijk een aantal strategieën bevatten voor talloze verschillende kanalen, van Facebook tot SEM, en meer.