Online Marketing » SEO Antwerpen » SEO Articles » Lokale SEO: hoe u een website-audit in 30 minuten kunt uitvoeren

Een uitzonderlijke lokale SEO-campagne begint met een uitgebreide website-audit. Met de juiste begeleiding kunt u in minder dan een uur een website audit uitvoeren.

Samenvatting van 30 seconden:

  • Wanneer mensen via de zoekmachines naar iets zoeken, houden ze altijd hun locatie in gedachten.
  • 87% van de consumenten geeft de voorkeur aan interactie met bedrijven door middel van beoordelingen.
  • Volgens Google zijn mobiele zoekopdrachten in de categorie ‘bij mij in de buurt’ met enige wijziging in ‘kopen’ meer dan 500% gestegen.
  • Het uitvoeren van verbluffende SEO-audits helpt u niet alleen bij het definiëren van de huidige status en strategie van uw klant, maar geeft u ook de kans om mazen in de wet te repareren en aanvullende productieve technieken te bedenken die de positie en conversies van een site zullen verbeteren.
  • Met de juiste begeleiding kunt u in minder dan een uur een website audit uitvoeren. Leer hoe door middel van dit artikel.

Een uitzonderlijke lokale SEO-campagne begint met een uitgebreide website-audit. Of u nu samenwerkt met kleine fysieke bedrijven of multinationale online bureaus, de manier waarop u de initiële SEO-voorwaarden en prestaties van een website meet en beoordeelt, zal uw algehele resultaten bepalen.

Wanneer mensen via de zoekmachines naar iets zoeken, houden ze altijd hun locatie in gedachten. Als een gebruiker bijvoorbeeld op internet naar Chinees eten zoekt, betekent dit dat hij Chinees eten moet bestellen in bijvoorbeeld Antwerpen, waar de gebruiker zich bevindt. Wat heeft het voor zin om de beste noedelsoep van Brusssel te bestellen? En Google weet het. Daarom krijgt nabijheid tegenwoordig meer aandacht dan traditionele rankingfactoren, zoals backlinks.

Om die reden worden lokale zoekopdrachten tegenwoordig steeds belangrijker. Dit is niet alleen mijn veronderstelling, maar een vrij voor de hand liggend feit van de recente Google’s lokale algoritme SEO-expert John Bertrand heeft vastgesteld. Laten we enkele statistieken bekijken van 2017-2018 gepubliceerd op Search Engine Watch:

  • 87% van de consumenten geeft de voorkeur aan interactie met bedrijven door middel van beoordelingen.
  • Tot zeven keer meer interacties tussen consumenten en AI-ondersteunde services (vergelijk met de eigen websites van bedrijven) .SEO
  • Meer consumenten hebben actie ondernomen in de zoekresultaten: 1% meer klikken om te bellen, klikken voor een routebeschrijving en klikken naar de website.
  • Consumentenacties op lokale pagina’s (pagina’s voor het boeken van afspraken, het plaatsen van bestellingen, etc.) worden verhoogd tot 4%.
  • Volgens Google zijn mobiele zoekopdrachten in de categorie ‘bij mij in de buurt’ met enige wijziging in ‘kopen’ meer dan 500% gestegen.

Waarom een ​​website-audit uitvoeren voor een lokale bedrijfssite?

Eén ding is duidelijk: als het je lukt om een ​​bedrijf bovenaan de lokale zoekresultaten te plaatsen, zullen het verkeer en de inkomsten omhoog schieten. Lokale zoekresultaten zijn bijvoorbeeld:

Het uitvoeren van verbluffende SEO-audits helpt u niet alleen bij het definiëren van de huidige status en strategie van uw klant, maar geeft u ook de kans om mazen in de wet te repareren en aanvullende productieve technieken te bedenken die de positie en conversies van een site zullen verbeteren.

Een andere belangrijke reden waarom een ​​website-audit nodig is, is dat u geen ‘diagnose’ kunt opstellen zonder de ‘problemen’ goed te hebben bekeken.

Met de juiste begeleiding kunt u in minder dan een uur een website audit uitvoeren. Dat is de reden waarom ik hier ben.

De meeste mensen denken dat lokale SEO draait om het optimaliseren van zakelijke websites met zoekwoorden zoals ‘bij mij in de buurt’ of locatiegebaseerde termen die u helpen op te vallen voor klanten in de buurt, of een website toe te voegen aan Google Mijn Bedrijf en verschillende lokale vermeldingen. Dat is in feite niet genoeg. Hoe laat je concurrenten achter? Hoe hoger scoren zonder backlinks? Hoe kunnen gebruikers meer tijd aan uw site besteden?

Met een SEO-audit beschikt u over gegevens die uw lokale SEO-prestaties kunnen verbeteren, fouten kunnen helpen elimineren en een positieve invloed kunnen hebben op websitepromotie en nichedistributie van leiders.

De formule is vrij eenvoudig: zoekmachines geven de voorkeur aan goed geoptimaliseerde websites in plaats van slechte.

Onze SEO-controlelijst geeft u een voorsprong op uw concurrenten en duwt bezoekers door de verkooptrechter.