Hoger Scoren in Google uitgelegd

De beste SEO Tips

Hoger scoren in Google uitgelegd

Search Marketing » Hoger Scoren in Google uitgelegd

Hoe kom ik hoger in Google Local Search? JNB Web Promotion’s checklist voor lokale SEO

verschijnen in de zoekmachine van Google kan zeer gunstig zijn voor uw lokale bedrijf.

Het slechte nieuws: het maakt Google niet uit of je hoog of laag scoort. Het gaat er alleen om dat er kwaliteitsresultaten zijn die de zoekopdracht tot volledige tevredenheid van de zoeker beantwoorden.

De prangende vraag is dus: hoe scoor je hoger in Google Maps en in de lokale zoekresultaten van Google? Deze lijst met lokale SEO -rangschikkingsfactoren is niet uitputtend en staat ook niet in volgorde van prioriteit, maar is gegroepeerd in algemene categorieën waar u als volgt naartoe kunt springen:
Huishoudelijke signalen

1. Branding
Als u een gerespecteerd bedrijf bent in uw gemeenschap, vergroot u de zichtbaarheid van uw lokale zoekresultaten. Google besteedt veel aandacht aan het waargenomen vertrouwen en de expertise van een merk. Zelfs als u net begint, moet u streven naar tevreden klanten en constante kwaliteit om verkeer en vermeldingen aan te trekken.

2. Domeinnaam De naam
van uw website moet uw bedrijf of merk nauwkeurig vertegenwoordigen. Het staat in elke URL, dus maak er iets passends van en gemakkelijk te onthouden. Gebruik niet alleen een zoekwoordgroep (bijv. www.kmobedrijven.be) om een ​​EMD-sanctie (Exact Match Domain ) te voorkomen. Aan de andere kant kan het opnemen van een trefwoord als onderdeel van uw domein bijv u als lokaal bedrijf helpen als het aan uw merknaam is gekoppeld. Zoekalgoritmen worden steeds beter in het verwijderen van resultaten van lage kwaliteit, dus zorg ervoor dat uw domein er niet uitziet als spam.

3. Hosting
Denk bij webhosting aan snelheid, beschikbaarheid en onderhouden software. Kies een host die ervoor zorgt dat uw inhoud snel wordt weergegeven, aangezien de laadsnelheid van de pagina nu een factor is in het algoritme van Google. Naast het hostingplatform zijn er veel manieren om uw webpagina’s te versnellen . Het gebruik van Accelerated Mobile Pages en/of Progressive Web Apps kan ook het overwegen waard zijn.

4. Content management systeem (CMS)
Bovenal moet uw CMS gebruiksvriendelijk zijn. Hier is WordPress koning , consequent het beste CMS dat op internet wordt gebruikt. Overweeg hoe u de functionaliteit van uw systeem kunt verbeteren met plug-ins — WordPress.org vermeldt 1.864 plug-ins voor ‘lokaal’ alleen. En vergeet ook een WordPress SEO-plug- in niet.

5. Compatibiliteit
We bevinden ons in een mobiel-first wereld, waarbij de meeste zoekopdrachten plaatsvinden op smartphones en Google die sites evalueren op basis van hun mobielvriendelijkheid. Controleer uw site om er zeker van te zijn dat deze mobielvriendelijk is en geoptimaliseerd voor mobiele apparaten – anders zullen uw rankings en bezoekersaantallen eronder lijden. Gesproken zoekopdrachten zijn het volgende grote gebied van compatibiliteit.

6. E-mail
Gebruik het domein van uw bedrijf in uw e-mailadres ( @jnbwebpromotion.be ) in plaats van @gmail of een andere generieke provider. Het is een klein punt, maar het is de moeite waard om de checklist voor het huishouden op te nemen om uw professionaliteit en waargenomen betrouwbaarheid te vergroten.
Trefwoorden en inhoudssignalen

7. Zoekwoord- en inhoudsgatanalyse
Identificeer de zoekwoorden die voor u werken in termen van het behalen van belangrijke prestatie-indicatoren en het genereren van inkomsten. Gebruik trefwoordonderzoek om aanvullende zinnen te vinden die uw persona’s/gemeenschap van dienst kunnen zijn, en onderzoek uw concurrentie online op hun trefwoorden. Overal waar u een hiaat in uw eigen inhoud vindt in vergelijking met de sites met de hoogste rangorde, breidt u dienovereenkomstig uit.

8. Gedetailleerde concurrentiebeoordeling
Om een ​​meer diepgaand inzicht te krijgen in uw concurrentie, moet u wat onderzoek naar concurrenten doen en uw webinhoud opdelen op basis van de thema’s waar uw bedrijf over gaat . Stel uw navigatie en interne links zorgvuldig in om een ​​hiërarchische structuur te creëren voor de inhoud op uw site. Als u dit doet, versterkt u de relevantie en expertise van uw site rond deze onderwerpen.

10. Inhoudsvariatie
Veel verschillende soorten inhoud kunnen worden ‘gelokaliseerd’ om specifiek betrekking te hebben op uw gemeenschap. De lijst bevat afbeeldingen, nieuws, evenementen, blogposts, video’s, advertenties, tools en meer. Het hebben van verschillende soorten inhoud die is geïndexeerd, geeft uw site ook meer kans om te rangschikken, omdat ze kunnen verschijnen in de verticale zoekmachines (bijv. Google Afbeeldingen, YouTube, enz.).

11. Strategieën voor het maken van inhoud
Om uzelf als lokale overheid te profileren, moet u lokale verhalen vertellen en uw mening uiten over de onderwerpen waarop uw bedrijf en uw klanten zich richten. Uitstekende inhoud kan een strategie worden voor het aantrekken van zoekverkeer en ook voor links naar lokale experts.

12. Lokale video’s
Wanneer u video’s maakt die passen bij uw website en regio, zult u snel ontdekken dat mensen deze meer op lokaal niveau gaan delen. Bouw bestemmingspagina’s voor uw video’s op uw site om links en vermeldingen aan te trekken. U kunt dit doen door eerst een video naar uw YouTube-kanaal te uploaden en deze vervolgens op uw pagina in te sluiten (kopieer de HTML rechtstreeks van het tabblad Delen van YouTube in de code van uw pagina).

13. Long-tail rankings
Gebruik lokaal relevante inhoud om hoger te scoren in zoekopdrachten rond het Local Pack. Voorbeelden zijn berichten als ‘De 5 beste restaurants in Antwerpen’, die langetermijnvragen kunnen beantwoorden, zoals ‘Wat zijn de beste restaurants in Antwerpen’.

14. Lokale relevantie
Het hebben van inhoud die lokaal is gericht, kan uw reputatie en bereik in uw regio verbeteren. Dit vereist meer dan het zoeken en vervangen van de plaatsnaam om honderden in principe dubbele pagina’s te maken. U kunt beginnen met sjablonen, maar zorg ervoor dat u voldoende aangepaste tekst, afbeeldingen en gegevens opneemt om lokaal relevant te zijn.

15. Bestemmingspagina’s
Maak voor de beste lokale resultaten optimale bestemmingspagina’s. Als uw merk bijvoorbeeld een grote regio bedient, heeft u mogelijk een andere bestemmingspagina voor elke stad in die regio, zoals ‘hondentrimsalon Antwerpen’ en ‘hondentrimsalon Turnhout’.

16. Schema NAP+W
Schema-opmaak is code die u aan uw website kunt toevoegen om zoekmachines te helpen uw verschillende soorten informatie te begrijpen. Volgens Searchmetrics scoren pagina’s met schema-opmaak gemiddeld vier posities hoger in de zoekresultaten.

Lokale bedrijven hebben met name een schema nodig om hun naam, adres, telefoonnummer en website-URL te noemen, ook bekend als NAP+W, evenals openingstijden en nog veel meer.

Google is van plan het gebruik van schema uit te breiden , dus zorg ervoor dat u profiteert van alle gestructureerde gegevens die van toepassing zijn op uw inhoud. Bekijk de tool voor het testen van gestructureerde gegevens van Google om te controleren of u het schema correct implementeert.

17. Informatie in het Local Pack
Zoekmachines willen ervoor zorgen dat lokale bedrijfsinformatie geldig is voordat ze deze presenteren in het “Local Pack” (het handjevol lokale vermeldingen dat Google boven aan een pagina met zoekresultaten op internet weergeeft, met adressen en een kaart ). De nabijheid van een bedrijf tot de zoeker is van grote invloed op het feit of het wordt weergegeven in Local Pack-resultaten, dus uw locatie is van belang.

Houd uw NAP+W-gegevens consistent voor alle bronnen. Dit is een lokale SEO-prioriteit, omdat het het vertrouwen van de zoekmachines in de nauwkeurigheid van uw bedrijfsvermelding verbetert.

Zorg ervoor dat u uw bedrijfsadres op uw eigen website vermeldt. Dit kun je doen in de footer zodat deze op elke pagina verschijnt, of in ieder geval op je contactpagina laten zien.

18. Google Map ingebed
Door een Google-kaart toe te voegen aan uw contactpagina of footer, kunt u zoekers en zoekmachines snel laten zien waar u zich bevindt. Het gebruik van een ingesloten kaart in plaats van een statische kaartafbeelding biedt extra functionaliteit en vermindert wrijving: een menselijke bezoeker kan gewoon op de kaart klikken en de routebeschrijving pakken.

 

Online Reputatie Management

Het analyseren van negatieve materialen over uw merk, het aanpakken van een sentimentele analyse en het distributeren.

Meer over »

Conversie Optimalisatie

Maak van uw bezoekers echte klanten met onze SEO. Wij analyseren uw website en ontwikkelen effectieve conversie strategies.

Meer over »

Meer leads krijgen?

95% van alle zoekopdrachten in Google wordt gedaan? 75% van alle mensen niet verder leest of klikt dan de eerste pagina 

Meer over »

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Stap voor stap om de ladder te beklimmen. Meld u aan voor onze nieuwsbrief om kortingen en nieuws van ons te ontvangen.

Contact informatie

Hieronder treft u onze belangrijkste contactgegevens.

Maria Verhoevenstraat 4 Baarle-Hertog, België

014-890732

    Laat een bericht achter