Hoe kun je jouw bedrijf relevant houden in moeilijke tijden en een winnaar kunt worden

Online Marketing » SEO blog » Hoe kun je jouw bedrijf relevant houden in moeilijke tijden en een winnaar kunt worden

Meer omzet genereren met ons online marketing bureau

Meer omzet genereren.| Online marketing bureau

Je zit in een race. Je hebt negen andere concurrenten en je rent allemaal zo snel als je kunt. Maar je staat op de laatste plaats. Op dit moment is er geen manier om bij te praten.

Ineens zie je verderop de voorste loper vallen. En dan begint elk van uw concurrenten één voor één te struikelen.

Je zit ver genoeg achter dat je de opstapeling kunt vermijden. Wat doe jij? Vertraagt, stopt of versnelt u de snelheid en neemt u de leiding?

Dit is het scenario waarin we ons nu bevinden.

Helaas is de COVID-19-pandemie een klap voor veel bedrijven. Maar voor de bedrijven die de crisis kunnen doorstaan, is het nu het moment om zich te concentreren op het winnen van de race in de zoekresultaten.

Als deze situatie eenmaal is beheerst, bestaat Google nog steeds. Websites blijven bestaan. En zoals ik al eerder zei, SEO wordt alleen gedaan als Google stopt met het veranderen van dingen en al je concurrentie verdwijnt.

Maar wat als jouw concurrentie verdwijnt – door hun marketing nu af te remmen of, helaas, voorgoed te stoppen?

Op dit moment heeft men een gouden kans om de koers van uw bedrijfssucces online volledig te veranderen.

Ik ga drie zoekmarketingstrategieën met je delen waarop u zich nu moet concentreren om als winnaar uit de bus te komen:

  1. Voer een technische beoordeling van je website uit.
  2. Voer een inhoudelijke beoordeling uit op jouw website.
  3. Sluit belangrijke partnerschappen die jouw bedrijf online kunnen verbeteren.

 

1. Voer een technische beoordeling van uw website uit

U wilt er zeker van zijn dat de infrastructuur van uw website soepel werkt, zodat:

  • Zoekmachines kunnen uw inhoud crawlen en indexeren
  • Uw website kan inkomend verkeer afhandelen
  • Je creëert een goede ervaring voor je bezoekers

Het is niet lang geleden dat Gary Illyes van Google dit zei :

ik zou echt willen dat SEO’s teruggingen naar de basis (dwz MAAK DIE DAMN-SITE CRAWLABLE) in plaats van zich te concentreren op dwaze updates en bedachte termen door de rangvolgers, en dat ze meer spraken met de ontwikkelaars van de website zodra ze klaar waren met het eerste deel van deze zin.

Technische optimalisatie is een van die basisprincipes die u niet mag negeren als u wilt dat uw site goed presteert in de zoekresultaten.

Waarop men zich nu moet concentreren: technische optimalisatie

Websiteprestaties: de snelheid van de server en de laadtijd van de pagina moeten snel zijn. Als bezoekers en crawlers van zoekmachines niet snel toegang hebben tot uw inhoud, kunt u potentiële klanten, ranglijsten en verkeer verliezen. Gebruik de PageSpeed ​​Insights-tool van Google voor meer informatie over je eigen website.

Robots.txt: Het eerste waar een zoekmachine-crawler naar op uw site zoekt, is een robots.txt-bestand. Dit bestand staat in de hoofdmap van uw website. Het vertelt de crawler welke delen van de site wel en niet mogen worden gecrawld. Dit wordt meestal gebruikt om te voorkomen dat uw site met verzoeken wordt overbelast. Zie voor meer informatie het Help-bestand van Google over robots.txt , de tool voor het testen van robots.txt en oe Robots Exclusion Protocol Reference Guide .

Schema-opmaak: Schema-opmaak helpt bij het communiceren van de betekenis van uw inhoud aan de zoekmachines. Dit kan op zijn beurt helpen om uw inhoud relevanter te maken voor een zoekopdracht en de manier te verbeteren waarop uw zoekvermelding wordt weergegeven in Google.

Cloaking: zorg ervoor dat uw site niet betrokken is bij het weergeven van de ene versie van een webpagina aan zoekmachines en een andere aan een bezoeker. Dit staat bekend als “cloaking” en omvat zaken als verborgen tekst of verborgen links op een webpagina. Google geeft hier meer voorbeelden van cloaking . Soms realiseren website-eigenaren zich niet dat de site cloaking is als deze is gehackt.

Omleidingen: wanneer u een huidige webpagina naar een andere URL moet verplaatsen, moet u ervoor zorgen dat u deze correct omleidt. Een 301-omleiding is de juiste keuze. Ook een vermelding waard: vermijd stiekeme omleidingen die een negatieve invloed kunnen hebben op uw site.

Aangepaste 404-pagina: wanneer een persoon op een slechte link klikt of de verkeerde URL voor jouw site invoert, kan een aangepaste 404-pagina helpen. Door een aangepast bericht aan te bieden met links naar populaire inhoud, een sitemap of iets anders, kan men de gebruikerservaring verbeteren en mensen op uw site houden.

Zie onze inleidende gids voor technische SEO voor meer informatie over technische optimalisatie .

2. Voer een inhoudsbeoordeling uit op jouw website

Op dit moment zouden website-eigenaren elke afzonderlijke pagina met inhoud op hun website moeten beoordelen op kwaliteit.

Het is niet ongebruikelijk dat websites door de jaren heen oude, irrelevante inhoud hebben. Voeg daarbij het feit dat veel uitgevers de “kwantiteit boven kwaliteit” -benadering hebben gevolgd bij het maken van inhoud.

Google is laser gericht op het helpen rangschikken van hoogwaardige inhoud en niet op het rangschikken van inhoud van lage kwaliteit. Vergeet niet dat Google heeft gezegd dat niet- onderhouden sites van de laagste kwaliteit zijn .

Dat komt omdat het moeilijk is om inhoud te vertrouwen die vele jaren oud is. Dit geldt vooral voor “Your Money or Your Life” (YMYL). YMYL-onderwerpen zijn onderwerpen die volgens Google van invloed kunnen zijn op het toekomstige geluk, de gezondheid, financiële stabiliteit of veiligheid van een persoon.

Dat gezegd hebbende, is het altijd zaak om de inhoud altijd groen te houden.

Waarop men zich nu moet concentreren: inhoudoptimalisatie

Bekijk eerst de sitestructuur. Google heeft goed georganiseerde website-inhoud nodig om de relevantie voor zoekopdrachten te bepalen. Bezoekers hebben het nodig voor een betere gebruikerservaring. SEO-siloing richt zich op de behoeften van zowel zoekmachines als gebruikers.  .

Begrijp vervolgens wat kwaliteitsinhoud is. Bekijk de richtlijnen van Google over deskundigheid, autoritiviteit en betrouwbaarheid (EAT). Google heeft EAT bij veel gelegenheden aangehaald bij het praten over het verbeteren van inhoud en mogelijk rankings.

Vernieuw vervolgens de inhoud. Er zijn veel manieren om dit te doen. Allereerst wil je beginnen met SEO-tools die je de best gerangschikte pagina’s en de meeste bezoekers tonen (bijvoorbeeld Google Analytics, of SEMrush ).

Je wilt jouw webpagina’s categoriseren en prioriteit geven aan het werk:

  1. Begin met het bekijken van de best gerangschikte pagina’s. Dit zijn pagina’s die in de topresultaten op pagina 1 staan ​​en het meeste verkeer genereren.
  2. Identificeer vervolgens de rest van de pagina’s op de eerste pagina in de zoekresultaten van Google en zorg voor goed verkeer.
  3. Identificeer de pagina’s die op pagina 2 en hoger worden gerangschikt en die het potentieel hebben om beter te scoren.
  4. Zoek ten slotte die pagina’s die niet goed scoren of verkeer genereren, en die niet relevant of van lage kwaliteit zijn.

Voor elk van deze categorieën moet men rekening houden met:

  • Hoe om te gaan met de inhoud: wordt het herschreven? Hoe ga je om met dubbele inhoud? Combineer je soortgelijke onderwerpen tot één diepgaand artikel? Zal je wat inhoud helemaal verwijderen?
  • Hoe de inhoud te optimaliseren: Zorg ervoor dat voor de pagina’s die je een boost wilt geven, ze zijn geoptimaliseerd met de basis. Zie voor meer informatie onze Always Up-to-date SEO-checklist.

Danny Goodwin bij Search Engine Journal heeft een goed artikel over het beoordelen van de inhoud van een website en de resultaten die SEJ zag uit hun inhoud hier vernieuwen .

Houd er rekening mee dat het opbouwen van expertise, autoriteit en vertrouwen tijd kost, dus het is belangrijk om nu een voorsprong te krijgen in dit proces.

Terzijde : Google heeft op 1 april 2020 aanbevelingen gedaan voor hoe uitgevers met COVID-19-informatie hun inhoud nu kunnen optimaliseren.

3. Sluit belangrijke partnerschappen voor je bedrijf online

Elk bedrijf heeft momenteel pijn vanwege de pandemie. Welke partnerschappen of aanbiedingen kunt u nu aangaan die uw bedrijf of merk online beter zullen positioneren?

Dergelijke strategieën kunnen u helpen:

  • Maak gebruik van de (misschien grotere) doelgroep van een ander bedrijf om uw boodschap aan meer mensen te laten zien.
  • Bouw uw autoriteit op de onderwerpen die het belangrijkst zijn voor uw bedrijf.
  • Blijf relevant en top of mind.

Waarop men zich nu moet concentreren: relaties en kansen

Jouw aanbod draaien. Veel bedrijven bekijken hoe ze in onzekere tijden nog waarde kunnen toevoegen aan anderen. In de praktijk lijkt dit misschien een afgezwakte versie van uw services, tools of cursussen. Overweeg iets gratis aan te bieden waar u normaal gesproken voor betaalt. Het zou zelfs een complete spil kunnen zijn om tegemoet te komen aan een nieuw publiek. Bijvoorbeeld, zijn Tesla, Ford en Absolut Vodka nu het creëren van dingen zoals ademhalingstoestellen, maskers en hand sanitizer om te helpen.

Meer zichtbaarheid krijgen. Omdat we ons nu in een thuiswerkeconomie bevinden , is digitale inhoud echt koning. Denk na over hoe u uw bedrijf kunt bereiken door deel te nemen aan podcasts, webinars, video’s, gastposts, e-boeken, persinterviews, enz. Bonus voor tijdige informatie over uw expertise en wat mensen nu doormaken. Deze activiteiten zullen leiden tot het opbouwen van autoriteit, iets dat Google waardeert bij het beoordelen van een website.

Blijf relevant, overleef en gedijt

We zitten allemaal samen in deze crisis. Elk bedrijf wordt beïnvloed, sommige meer dan andere.

Op dit moment is het niet het moment om onze marketing af te remmen. We zijn in staat om beslissingen te nemen die de koers van ons bedrijf volledig zullen veranderen.

Maak de juiste keuzes die ervoor zorgen dat je sneller doorgaat, zodat je deze race kunt winnen.

Lees ook Hoe copywriters inhoud kunnen opwaarderen om meer waarde toe te voegen

We kunnen jouw bedrijf helpen om een ​​leidende positie te krijgen door middel van zoekmarketing. Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.

CONTACTEER ONS