Online Marketing » SEO » 1-op-1 marketing uitgelegd

1-op-1 marketing uitgelegdHet succes van een bedrijf is afhankelijk van veel factoren. Niemand is echter belangrijker dan klantrelaties. Hoe interactiever een bedrijf of non-profitorganisaties is met haar klanten en leden, hoe groter de kans dat de organisatie groei en succes zal ervaren. Er zijn veel manieren om met klanten te communiceren, bijvoorbeeld via promoties, nieuwsbrieven, sociale media en natuurlijk direct mail. Maar een meer ‘intieme’ strategie voor interactie met klanten / leden is 1-op-1 marketing.

1-op-1 marketing uitgelegd

Voor 1-op-1 marketing (of 1: 1 marketing) houdt een strategie voor klantrelatiebeheer (CRM) vaak in dat er meer persoonlijke interacties met klanten worden aangegaan. Dit betekent dat een bedrijf bepaalde producten waarschijnlijk zou promoten bij een klant of een groep klanten op basis van hun voorkeuren. Historisch gezien werd dit proces “marktsegmentatie” genoemd. Door gebruik te maken van marktinformatie, analyse en andere big-data-bronnen kunnen organisaties nog een stap verder gaan door communicatie te personaliseren op basis van een combinatie van gebruikersgedrag, demografische gegevens, economische indicatoren en andere datatrends.

Als een klant bijvoorbeeld typisch parfum met bloemengeur koopt bij een online parfumbedrijf, dan zou dat bedrijf aanbiedingen en promoties over parfumgeuren met bloemengeur en aanverwante producten naar die klant sturen, op basis van de verzamelde informatie over hen en hun aankopen. Een ander voorbeeld is het aanbrengen van gepersonaliseerde geografische gegevens in de communicatie van uw organisatie om hyperlokaal te lijken. Dit kan op een aantal manieren worden voltooid, bijvoorbeeld door geomapping, variabele beeldvorming, variabele berichtenuitwisseling of andere personalisatietechnieken.

Het is belangrijk op te merken dat 1: 1 marketing niet simpelweg “Dear John” of “Hi Jane” toevoegt aan het begin van uw communicatie. Het gaat er eerder om dat u uw hele boodschap afstemt op de wensen, interesses en psyche van uw kiezer. Forbes magazine beschrijft 1: 1 marketing op deze manier: “In een 1: 1 toekomst zal personalisatie individualisering worden”. Met andere woorden, 1: 1-marketing richt zich op geïndividualiseerde klanten door marketingproducten, diensten en organisatiedoelen die hen het meest intrigeren en interesseren op basis van hun beschikbare gegevens.

Soorten 1-op-1 marketing

Email reclame

E-mailmarketing is een betaalbare manier om persoonlijk met klanten om te gaan. Via e-mailmarketing kunt u nieuwsbrieven, aanbiedingen, uitnodigingen en automatische reacties naar klanten sturen in een poging de retentie van klanten en leden te vergroten. Deze e-mails kunnen worden gepersonaliseerd waarbij bepaalde aanbiedingen naar een groep klanten met vergelijkbare voorkeuren gaan en een ander aanbod naar een andere groep klanten. E-mails kunnen nog persoonlijker worden weergegeven door de naam van het individu op te nemen in de e-mail die ze ontvangen, door geografische lokale bronnen die voor hen beschikbaar zijn te benadrukken, of zelfs door online bronnen aan te bieden die specifiek zijn voor hun geïdentificeerde interesses. E-mailmarketing is een effectieve digitale tool voor 1: 1 marketing, met vrijwel onbeperkte personalisatiemogelijkheden.

Contentmarketing

Contentmarketing omvat het maken en publiceren van inhoud die is gemaakt voor een beoogd publiek. Contentmarketing kan zijn: nieuwsbrieven, blogposts, handleidingen, artikelen, video’s en meer . Vaak wordt de inhoud geproduceerd op basis van specifieke interesses uitgedrukt door de marktsegmentatie. Bij contentmarketing staat de klant (of leden) en hun behoeften centraal, wat inhoudmarketing een andere effectieve strategie maakt voor 1: 1 marketing.

Direct Mail 1-op-1 marketing met JNB Web Promotion

Hoewel de bovenstaande twee strategieën voornamelijk gericht zijn op één-op-één-marketing binnen een digitale marketing-mentaliteit, kan 1: 1-marketing ook effectief worden gebruikt in uw gedrukte communicatie. Met JNB Web Promotion’s digitale drukpersen is 1: 1 marketing niet langer beperkt tot digitale methoden.

Door samen met onze klanten te werken, kunnen we consumenten- en ledenprofielen samenstellen die geschikt zijn voor de specifieke gerichte marketingcampagne. Bovendien kunnen we big-data-bronnen gebruiken om individuele lay-outs te ontwerpen die uniek zijn voor elke e-mailontvanger. Dit omvat variabele 4-kleurenafbeeldingen, tekst, call-to-actions en andere geïndividualiseerde inhoud.

Uitgaande van slechts 8 datapunten met 8 verschillende opties voor elk datapunt is het totale aantal variaties meer dan 40,00 mogelijkheden. Bovendien wordt elk stuk verder gepersonaliseerd door middel van unieke gegevens zoals naam en adres. Dit betekent dat elk verzonden poststuk gegarandeerd uniek wordt geïndividualiseerd op basis van het door de ontvanger opgegeven profiel.

JNB Web Promotion ontwikkelt ook gerichte direct mail-marketinglijsten op basis van de consumentenprofielen die gegarandeerd de interacties tussen onze klanten en hun consumenten en leden zullen verbeteren. Met JNB Web Promotion heeft u ook toegang tot: Geo-targeting, branchetargeting, demografische targeting, politieke targeting en economische targeting.

Neem contact op met JNB Web Promotion om te zien hoe u 1-op-1 marketing kunt gebruiken en hoe u consumenten effectief kunt targeten in uw volgende direct mail-campagne.